Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Grattis! Det är en av de första Pentiumprocessorerna som kom ut. Den rusar framåt i hissnande 133MHz...

Edit: jag sitter på jobbet och har tyvärr inte bild på hela prylen med mig.

Att jämföra med den första IBM PC:n jag hade tillgång till. Den var på 4,75 MHz och den var snabb jämfört med vad jag hade haft innan.

Nu lämnar vi dock datorernas värld.

Vad är detta en del av.

---/Thomas
 

Bilagor

  • one.JPG
    one.JPG
    5.6 KB · Visningar: 81
Hoppas den lilla bilden är något ovanligt spännande, jag tycker det kan vara ungefär vad som helst. Har ingen gissning tyvärr.
 
OK, jag kastar in en bild till som är ett annat utsnitt från den stora bilden.

---/T

Jag drar mig tillbaka för dagen nu. Om jag får möjlighet håller jag koll under dagen i morgon på jobbet annars återkommer jag i morgon kväll.
 

Bilagor

  • two.JPG
    two.JPG
    10.6 KB · Visningar: 115
Senast ändrad:
Då drar jag till med två: VW bubbla eller Volvo PV (544/444 heter dom möjligen)?

Du drog till rätt om man räknar in din alternativa gissning. Det är en Volvo PV som har legat på sjöbotten ett antal år. För att förvilla så ligger den upp och ner.
---/T

Tråden till Wilhelm!
 

Bilagor

  • solved.JPG
    solved.JPG
    39.4 KB · Visningar: 101
Nä - men inte helt tokig gissning. Här kommer ny bild, annan del av samma motiv.
 

Bilagor

  • IMG_1535 gossamotiv2.jpg
    IMG_1535 gossamotiv2.jpg
    78.1 KB · Visningar: 91
Nix, första gissningen var nog bäst. En detalj till, innan det möjligen blir för lätt (tror jag). Det är ett "vardagsföremål".
 

Bilagor

  • IMG_1535 gossamotiv3.jpg
    IMG_1535 gossamotiv3.jpg
    42.3 KB · Visningar: 88
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.