Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej ingen sedel heller, men det som syns på bilden är av papper, föremålet som helhet är dock lite större och innehåller också andra material.
 
Läkerolask är en bra gissning av exakt två skäl. Men det är inga tebletter eller så. Ingen ost heller. Men det är en konsumentprodukt kan man säga. Postar en större bild senare, gissa på - det börjar närma sig.
 
Läkerol - makes people talk.

Det tror jag denna "konsument"-produkt också gör.
Konsumerar du denna får du i dig vatten från isla och en del torv därifrån.

Min slutgiltiga svar är Laphroig.
 
Redan, skickligt! Visst är det en säkring, och jag som förberett fler ledtrådar. Har ni likadana i England också?
Din tur Gitte
 

Bilagor

  • vaförnåthel.jpg
    vaförnåthel.jpg
    30.6 KB · Visningar: 64
Hurra!

Tja, moderna tider har gjort sitt modesta intrång även här i UK och vi har moderna säkringsskåp. (Installationen av detta är fortfarande en av mina favorithistorier på puben. Jessus vad det gnistrade om elektrikern, när han kom utflygande ur trappskåpet!)
Men på stugan i Finland har jag fortfarande kvar gammelpropparna!

Här är nästa gåta. Vad är detta?
 

Bilagor

  • vaddåförnåt.jpg
    vaddåförnåt.jpg
    48 KB · Visningar: 59
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.