Advertisement

Annons

Gatufoto Stockholm lördag 21/7 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

erro.se

Aktiv medlem
Är det någon som har lust att försöka fånga lite människor och miljöer med kameran på lördag? Väderprognosen ser hyfsad ut.
 
Inget speciellt i åtanke. Min idé var väl främst att försöka komma förbi min svårighet att fota människor på gatan. Enklare i Stockholm än hemma kanske...

Jag finns nog i city från klockan 10 och framåt under dagen. Vi får väl se hur det blir med intresseanmälningarna här, så kan vi bestämma något närmare här framåt eftermiddagen/kvällen.
 
Vi körde en kul övning på detta tema på hötorget... 1 rulle film, 1 kamera, ett objektiv, en timma...

Då var man tvungen o gå runt att fråga folket om det var ok om man tog en bild - inte alltid så enkelt :D Många roliga svar man fick - bl.a. trodde en ryska att vi vilje sälja på henne bilder ala. semesterfällor i medelhavet så hon frågade vad det kostade he he :)

De flesta är ju possitivt inställa till att bli plåtade om man berättar syftet - men en del vill ju absolut inte... tycker man ska respektera det.

BAW
 
Ska vi säga kl 11 ovanför stora trappan vid Sergels torg?

Andra intresserade får gärna hänga på.
 
Det låter skoj jag kommer gärna, vet inte om jag hinner till precis 11:a men halv tolv borde jag hinna till ivarje fall.
Någon bestämd färdriktning så man vet vilket hål man ska spana efter er?

/Andreas
0709-703917
 
Då ses vi klockan 11.

/Mikael, 070-634 79 76

Ps. Om min profilbild inte gör mig rättvisa så känner man nog igen mig på min blå kameraväska.
 
Ja du Andreas... vi går väl dit näsan pekar ungefär... kanske något till höger också :)

070-360 73 76
 
OK, då blir vi två, eventuellt tre... eller är det någon mer som har lust att följa med? Isåfall ses vi där.
 
Övningen var en stor succé! Under timmarna i Kungsträdgården frågade jag fyra personer om de ville vara med på bild och ingen sade nej. För att vara första försöket på "gatufotografering" så är jag mäkta nöjd med mig själv.

Sedan blev väl inte porträtten speciellt bra, men de håller "turistklass" i alla fall...
 

Bilagor

  • img_7936.jpg
    img_7936.jpg
    47.5 KB · Visningar: 215
Det sista porträttet blev på det här förälskade paret. Romantiskt så det förslår!
 

Bilagor

  • img_7971.jpg
    img_7971.jpg
    43.7 KB · Visningar: 203
Sist men inte minst: Klockan tre släpptes det ut sisådär 30 000 ballonger (till förmån för Barncancerfonden om jag hörde rätt).

De här två fotograferna var lite mer ambitiösa än mig när det gäller placering och utnyttjade faktumet att det faktiskt fanns en lyftkran i Kungsan just för ändamålet att se Stockholm från ovan (60:- för vuxna och 40:- för barn).
 

Bilagor

  • img_8018.jpg
    img_8018.jpg
    17.2 KB · Visningar: 193
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.