Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gammal scanner till ny dator?
- Trådstartare BNelly
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Nej, det kan du inte. De har inte uppdaterat drivrutinerna (dj-a Nikon) så du kan bara använda den med XP, inte senare operativsystem. Jag löste det genom att ha en liten mini-pc med xp installerat som jag enbart använder när jag scannar. Går tydligen att kringgå det genom något program, prova att googla, men för stökigt tyckte jag.
Ventures
Aktiv medlem
Har skaffat en ny dator med Windows 7, 64-bitar. Kan jag använda min scanner Nikon Coolscan V till den?
MVH/Barbro
Jag använder Win7/64 i "XP-mode" när jag skannar och då funkar Nikons programvara som vanligt.
bildsten
Aktiv medlem
Jag använder Win7/64 i "XP-mode" när jag skannar och då funkar Nikons programvara som vanligt.
Det funkar väl bara i Professional och Ultimate-versionerna?
Ventures
Aktiv medlem
Det stämmmer. Det är de versionerna som har XP-mode (för att man skall kunna köra sina gamla program också).Det funkar väl bara i Professional och Ultimate-versionerna?
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Eftersom det försöks sälja en Nikon Coolscan på annonsmarknaden till över dubbla nypriset kan det vara värt att upplysa om det som inte framgår av annonsen, att det inte finns drivrutiner för något efter Windows xp, det vill till att man har en gammal dator
jelu1661
Aktiv medlem
Eftersom det försöks sälja en Nikon Coolscan på annonsmarknaden till över dubbla nypriset kan det vara värt att upplysa om det som inte framgår av annonsen, att det inte finns drivrutiner för något efter Windows xp, det vill till att man har en gammal dator
Hårdvarans ålder har inget med saken att göra.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Jag tror de flesta om än inte alla förstod vad jag menade
SD40T-2
Avslutat medlemskap
Jag är inte säker på att du har helt rätt här.
Jag laddade hem Nikon Scan 4.0.3 från Nikon:
http://support.nikonusa.com/app/answers/detail/a_id/14463
Och efter det fungerar min Coolscan IV ED alldeles utmärkt under VISTA. (32Bit)
Till Windows7 finns det däremot inte vad jag kan se.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Jag är inte säker på att du har helt rätt här.
Jag laddade hem Nikon Scan 4.0.3 från Nikon:
http://support.nikonusa.com/app/answers/detail/a_id/14463
Och efter det fungerar min Coolscan IV ED alldeles utmärkt under VISTA. (32Bit)
Till Windows7 finns det däremot inte vad jag kan se.
Intressant, ska prova, har inte funkat tidigare.