Annons

Gammal Praktica

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonte_rm

Aktiv medlem
Hej...

jag har nyss köpt en Praktica Nova B på loppis..Kameran är från 67 med blixt och objektiv..är det någon som har någon erfarenhet av denna gammla kamera..

mvh // Johannes

grejjen är den att den manualen är för Praktica Nova 1 B och jag har en Praktica Nova B. Det är inte samma kamera vad jag fattat det som...

säger tack..fast jag redan hade den :)

tänkte mer om någon hade fotat med en sån här kamera förut och ge lite tips o sånt...+ att manualen är ju på engelska...men tack ändå :)

Ägde en sådan i början på 70 talet, redan då räknades den väl som en kamerornas Skoda, men fungerade gjorde dom. Vad som kan vara lite problematiskt vill jag minnas var frontavtrycket, inte silkesmjukt och lätt att få skakningsoskärpa.
.
Kan inte komma på något annat som skiljer den från 60-70 talets budgetkameror
Lycka till med apparaten, du får säkert kul med den
mvh
Göran

okeei. nice..

jo jag har gör kul med den...längtar till filmen blir full så jag kan framkalla och se om det blir något på bilderna...förstår inte vad ratten runt filmtillbakadragaren är för nått..den bruna med alla siffror...

men den får stå orörd hehe :)

mvh

än en gång så är det en nova B jag har..ingen Nova 1 B..jag tror det finns vissa skillnader mellan dom..

mvh

O/T

Oj! Hade glömt bort att det märket existerade! Man blir nostalgisk... Hade en kompis som hade en Practika. Min första "riktiga" kamera var en Konica C35...
Det har i alla fall gått framåt på den punkten!
Suck...

ANNONS