ANNONS
Annons

Gamleby 2007 - Vem söker?

Produkter
(logga in för att koppla)
Årets uppgift:

I tidnigen Resumé kan man läsa att Sveriges bästa tidsskrift har korats. Det bliev M-magasin, men motiveringen: "Vad gör man om målgruppen börjar ta slut? Man uppfinner en ny." Tidningen M-magasin vänder sig till alla "mappies" och läses idag av 72 500 läsare.

Årets specialpris från juryn tilldelas Odd at Large med följande motivering: "En ny tidskrift måste ha självförtroende. Bara då vågar man i sitt första nummer lansera ett nytt kulturmanifest. Gör man sedan ett magasin som sprudlar av idéer, bra foto och välskrivna texter är det bara en tillgång att vara udda."
"Vi vill göra en tidning som vi själva vill läsa" säger Kalle Tollmar, vd.
Tidningen har en upplaga på 20 000 ex

Här kommer ditt uppdrag:
(obs fingerat, inte på riktigt, än i alla fall)

Vi låtsas att tidningen Odd at Large kommer att skiva om just dig i nästa nummer. Du kommer att få flera sidor med fina fantastiksa bilder. Du är den där nya fotografen som alla vill anlita och som alla vill läsa om. Därför får du också göra omslaget!

Fixa nu din förstasidesbild. Gör även en skiss på hur det skulle se ut med din bild i det format som tidningen har. Skissen behöver inte vara 100%, men den ska vara skalenlig.
Odd at Large är en gratistidning. Var du kan få tag på den kan du läsa på deras hemsida. [http://www.oddatlarge.se/]

bilden och skissen vill vi ha senast den 8 maj, tillsammans med en motivering varför just den bilden kommer att göra att fler vill läsa Odd at Large så att dom kan öka upplagan.

Lycka till
Det kan bli sant om du arbetar hårt

puh! Mycket text. Med resevation för type-o´s!

jag kom med till intervjun!

Tjo! Jag kom med in för intervju, supernervös!! Verkligen kul uppgift, vet inte hur många bilder som snurrat i huvudet på mig sen brevet kom. Förresten, är det nån som har koll på hur många det är som plockas ut sen av alla 41???

/josefin

Re: jag kom med till intervjun!

Josephin_vitamin skrev:
Tjo! Jag kom med in för intervju, supernervös!! Verkligen kul uppgift, vet inte hur många bilder som snurrat i huvudet på mig sen brevet kom. Förresten, är det nån som har koll på hur många det är som plockas ut sen av alla 41???

/josefin

Grattis Josefin!

Hälften av de kallade kommer in, typ 20 altså.

men gud va roligt grattis alla som kommit in!
spännande uppgift!
ingen som vet nåt när breven för gf anländer?? :)
jag är otålig!

ska bli trevligt att träffas, [eric davidsson]såg att vi ska på intervjun på samma dag. uppgiften verkar bli en svår nöt att knäcka..man vet ju redan att det kommer vara 40 mkt bra bilder:D

relight skrev:
ska bli trevligt att träffas, [eric davidsson]såg att vi ska på intervjun på samma dag. uppgiften verkar bli en svår nöt att knäcka..man vet ju redan att det kommer vara 40 mkt bra bilder:D

En viebäckare! En ärkefiende! (är gammal Mullsjö-elev) ha ha! Närå! Ska givetvis gräva ner stidsyxan. ;)

Ska bli kul att ses Andreas!

Uppgiften ja, har börjat dra i trådar iaf. Fotografering i morgon, så får vi se vad det blir. Framförhållning minsann. he he!

Numeric skrev:
En viebäckare! En ärkefiende! (är gammal Mullsjö-elev) ha ha! Närå! Ska givetvis gräva ner stidsyxan. ;)

Ska bli kul att ses Andreas!

Uppgiften ja, har börjat dra i trådar iaf. Fotografering i morgon, så får vi se vad det blir. Framförhållning minsann. he he!

haha, jag har aldrig förstått mig på det här med rivaliserande skolor.jag kan ju begripa att det blir konkurrens i ansökan. men man är ju ändå kollegor liksom.kommer jag inte in på gamleby betyder det helt enkelt att andra är bättre och mer lämpade för det.
hur som helst, lycka till med uppgiften!

relight skrev:
haha, jag har aldrig förstått mig på det här med rivaliserande skolor.jag kan ju begripa att det blir konkurrens i ansökan. men man är ju ändå kollegor liksom.kommer jag inte in på gamleby betyder det helt enkelt att andra är bättre och mer lämpade för det.
hur som helst, lycka till med uppgiften!

Jo, jag håller med! Fast nog är det kul att skämta om allt! ;) hrm...

Desamma Andreas! Ska bli kul att se vad alla hittar på!

_eric

starnut skrev:
Tjena. Jag har fått ihop min första variant till omslaget. Vore kul att få lite feedback. Hade varit skoj att se vad ni knåpar med också.

bilden ligger här:
ebefeldt.blogspot.com

njaoo... Det är inget jag vill dela med mig av! Inte för att det är direkt hemligt.. Men det känns bäst att vi jobbar på utan att se så mycket av vad andra gör!

...man får se upp så att man inte låter andra påveka ens uppfattning av vad som är rätt och fel. Vad som funkar och inte helt enkelt! Och hur det "ska" se ut. Tänk: INGA reger, bara DINA reger! ;)

lycka till alla med uppgiften! i år kommer 22 elever tas in till ky.
gf-urvalet görs nu i början av maj, så svar kommer om några veckor, om jag förstått det rätt.

Hoho

Jag sökte, haha, fast vettefan vad jag tänkte på.. som om jag skulle ha någon chans :)
Har inte fått nåt brev eller så.. men äsch.. tur jag har lite andra planer i bakhuvudet :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar