Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gamla Raynox-tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)

Rumpelstiltskin

Aktiv medlem
Kanske inte rätt forum, hittade inget bättre. Tråden om problem med en Raynox försättslins fick mig att tänka på att jag har en del grejer ligger och skräpar, en Raynox tele- och en vidvinkelkonverter som jag köpte till Ganon G5 runt 2005 bl.a.

Som jag minns det tyckte jag de var rätt bra. Men jag kommer aldrig mer att använda dem. Är det möjligt att nån har användning för dem idag? Eller kan man göra nåt kul med dem? Är inte ute efter pengar, tycker bara att det vore synd att slänga dem. Kanske nån med kompakt kan ha glädje av dem?

Vet inte om de är kompatibla med motsvarade Raynox-konvertrar som säljs nu. De har en gänga och sen behöver man då ett tillbehör för att få fast dem på sin kompaktkamera. För Canon var det ett rör som man på nåt sätt kunde skruva på kameran över objektivet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar