Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gamla objektiv på e-510?

Produkter
(logga in för att koppla)

Juuan

Medlem
Hej! jag har nyligen skaffat en e-510, Jag fick två zoomobjektiv i paketet, men skulle nu vilja ha ett par fasta.
I och med att nya objektiv är jättedyra till olympus, så undrar jag om någon vet några gamla som gamla objektiv som också passar?
tacksamför svar / johan
 
Jag googlade lite och hittade den artikeln, Men isåfall. var kan man köpa converterringar. kollade lite på pixmania och scandinavian photo, men de hade inget.
 
ebay.com t ex.

Jag använder bara Konica AR och då behövs de som sagt inte.
 
Okej, blev rätt övertygad när jag såg begagnatmarknaden på Konica AR-objektiven. Men tror du att det går att bygga om KONICA HEXANON AR 300 mm till den?

För den skulle på en e-510 motsvara 600mm ju!
 
Vet inget specifikt om den gluggen.

Kan tillägga att det inte är superlätt att fokusera med en E510 och manuella objektiv (liten sökare). Däremot får man numera bildstabilisering på alla objektiv, även gamla manuella.

Har man inte bråttom funkar dock live view suveränt för fokusinställning.
 
Skulle främst använda den till macrofotografering, så motiven springer nog inte iväg för min del! men 300spänn för 300mm är värt ett försök. Tack för hjälpen!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.