Annons

Galleri/Portfolio online - One.com sviktar

Produkter
(logga in för att koppla)

Totto15

Aktiv medlem
Galleri & Portfolio Script till hemsida

Vilket Galleri & Portfolio Script använder ni till eran hemsida?

Jag har One.com som leverantör till min hemsida och använder deras "galleri" att lägga upp bilder. Det är snabbt och enkelt. MEN jag tycker kvaliten på bilderna blir sämre trots att jag laddar upp orginalbilder utan komprimering mm.

Någon som har samma erfarenhet? Tips tack.

Senast ändrad:
Jag använder dem som leverantör men jag har Coppermine som "layout". Kan egentligen inget om detta men det fungerar. Hade jag haft kunskapen hade jag gjort förändringar. Kvaliten på bilderna tycker jag är OK. Dock så laddar jag inte upp bilderna i någon högre kvalitet. Upptäckte att bilderna laddades ner.

Senast ändrad:
Jag kör med Lightroom som visare för bilder och album på min one.com sida. Det som är bra med Lightroom är att du kan välja vilken "storlek" du vill visa bilden på. Kolla in på www.werbelow.eu och kika lite under fliken Foto i menyn alla mina album är uppladdade via Lightroom. jag tycker att det funkar fint men se själv.

[http://www.werbelow.eu

Vilket Galleri & Portfolio Script använder ni till eran hemsida?

Jag har One.com som leverantör till min hemsida och använder deras "galleri" att lägga upp bilder. Det är snabbt och enkelt. MEN jag tycker kvaliten på bilderna blir sämre trots att jag laddar upp orginalbilder utan komprimering mm.

Någon som har samma erfarenhet? Tips tack.

Konverterar du bilderna til sRGB innan du laddar upp?

Fler bud - jag kör med Porta, www.stegmann.dk/mikkel/porta/ , för att jag tycker det är snyggt, lättanvänt både vid produktion och bildvisning, snabbt, komprimerar och skärper. Och gratis.
Hemsnickrad enkel hemsida på one.com: http://gwy.name/ med nästan uteslutande Porta-album i botten.

Simpleviewern såg fin och enkel ut. Om det fanns med login för besökaren på enstaka album vore det lysande? Tack för tipset.

Login har jag inte använt men jag föreställer mig att det sätter man på en filstruktur, en mapp och undermappar för ett album. Teknik för det måste stödjas av servern/webhotellet. Inget som finns i Porta men som sagt, jag tror man lägger på det utanpå s.a.s.
Det finns antagligen trådar om det, annars får andra fylla på här.

Jag håller med om att One.com:s webalbum ser tråkigt ut, jag dissade deras albumtjänst ganska omgående. Iställer kör jag Jalbum som är gratis och som ger användaren möjlighet att styra över bildstorlek, kompression och skärpa. Det finns massor med skins att ladda hem och vill man så kan man med lite pyssel modda dessa. Det går att lägga upp filmer också om man vill.
Som webhotell funkar One.com däremot bra.

Använder inte login till mina kunder.
De får direktlänk istället till den speciella gallerian.
Om nu någon mot all förmodan råkar hacka eller får tillgång till länken, vem bryr?

/Stefan

Lightroom

Jag kör med Lightroom som visare för bilder och album på min one.com sida. Det som är bra med Lightroom är att du kan välja vilken "storlek" du vill visa bilden på. Kolla in på www.werbelow.eu och kika lite under fliken Foto i menyn alla mina album är uppladdade via Lightroom. jag tycker att det funkar fint men se själv.

[http://www.werbelow.eu

Åh så om man har Lightroom så kan man visa bilderna direkt från Lightroom typ? :)
Det vore super eftersom att jag inte hittat något bra sätt att ladda upp mina bilder på än...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto