Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

G10, GX200 eller LX3

Produkter
(logga in för att koppla)

DavidSidén

Aktiv medlem
Jag har länge fotograferat med digital systemkamera och har nu sålt ett gammalt hus jag haft som reserv. Nu har jag siktet inställt på en digital kompakt som komplement till systemet. Jag har kikat runt lite och kommit fram till att någon av Canon G10, Ricoh GX200 eller Panasonic LX3 är det som är aktuellt, men vilken??? Någon som kan komma med tips?
Tack på förhand. David.

Jag har länge fotograferat med digital systemkamera och har nu sålt ett gammalt hus jag haft som reserv. Nu har jag siktet inställt på en digital kompakt som komplement till systemet. Jag har kikat runt lite och kommit fram till att någon av Canon G10, Ricoh GX200 eller Panasonic LX3 är det som är aktuellt, men vilken??? Någon som kan komma med tips?
Tack på förhand. David.

Har kännt på alla tre + Nikons P6000. Testat LX3 + G10. Ryktet om att G10 har mycket brus är en smula överdrivet, även om det existerar på 400 iso å uppåt. Det hela slutade med att jag köpte en G10, eftersom det var den enda som kändes som en riktig kamera. Helnöjd.

Hej!

Jag har tidigare varit inställd på en LX3:a. Nu lutar det mera åt en GX200 faktiskt. Trevligt zoomomfång, helt ok bländartal och lagom antal megapixlar. Därtill hade jag köpt till sökaren. Nu står valat snarare mellan GX200 och Ricoh Caplio GR Digital II.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto