Intressant tråd detta. Jag har själv problem med snabbheten i mitt LSitter på en dator utan internet inget antivirusprogram samt endast PS, LR, och Capture One installerat.
Datorn består utav en 120GB SSD systemdisk, 2st 2TB lagringsdisk och 1st 1TB lagringsdisk.
24 GB Ram, Dubbla grafikkot på 2 GB Totalt samt en Inte Core i7 950 3.06 ghz.
Denna prestande måste vara god nog för LR3 i min värld men hur som går det fruktansvärt segt. Det är när man öppnar programmt och bilderna ska läsas in som det går segt fraförallt. Kan ta upp till 5-10 min ivärsta fall bara att få upp miniatyr bilder i programmet.
Trodde först det hade att göra med antalt bilder i biblioteket så jag sorterade upp så jag har aldrig över 10 000 bilder i ett bibliotek i ett av dom har jag endast 328 bilder men lik förbannat går det set. När jag väl fått upp miniatyr bilderna så går det väldigt segt att bläddra mellan dom står bara "läser in" ett bra tag sen tillslut blir dessa skarpa. Jag har ställt ner preview filerna så dom ska visas med låg kvalitet samt endast 1024 pixlar men inte det heller hjälpte.
Vad mer kan jag göra? Dator är köpt färdigbyggd från Dustin så jag tycker alla komponenter skall matcha varandra..
mkt tacksam för svar