Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra GIF bilder ??

Produkter
(logga in för att koppla)

Affe.R

Avslutat medlemskap
Var på en bil träff i dag å där hade dom bla en lowrider som stog å hoppa å jag tog en hel del serie bilder och skulle gärna göra en gif bild av dom så kan någon förklara hur man gör Jag har CS5
så vore jag tacksam
mvh Affe

Varför vill du göra en gif?

För övrigt är det väl bara att "spara som" och välja filtyp.

Kan ju vara jag som miss uppfatat namnet men heter det inte gif bilder när man "lägger ihop" fler bilder så att det blir som en liten "film"

Var på en bil träff i dag å där hade dom bla en lowrider som stog å hoppa å jag tog en hel del serie bilder och skulle gärna göra en gif bild av dom så kan någon förklara hur man gör Jag har CS5
så vore jag tacksam
mvh Affe

GIF-formatet begränsar antalet färger till 256. Det är inget vidare.

Animerade GIF-bilder är inget bra sätt att göra bildspel på. Om det är bildspel du vill göra finns betydligt bättre sätt.

Kan ju vara jag som miss uppfatat namnet men heter det inte gif bilder när man "lägger ihop" fler bilder så att det blir som en liten "film"

GIF är ett generiskt format för bilder med låg färgupplösning, används främst till streckgrafik typ ikoner och menyer på webbsidor. Det är dock helt korrekt att GIF även stödjer animering, något som flitigt används av (störande) reklam på webbsidor.

Så om du är införstådd med begränsningarna kan du göra en liten "film" av dina bilder och spara dem som GIF.

Det finns en Animerings palett ( Window > Animation ) du kan använda för att via olika lager skapa animerade gif-bilder.

Tack för dom snabba svaren Kvalliten va väl inte så viktigt utan tanken va mest å göra en kul grej bara å kasta upp på Facebook

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar