ANNONS
Annons

Gör om denna bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Crillco

Aktiv medlem
Gör om bilden hur ni vill. Gärna olika stila mm

Men skriv gärna hur ni gjort. Försöker lära mig PS så då kan det va till stor hjälp
 

Bilagor

  • liten.jpg
    liten.jpg
    48.8 KB · Visningar: 1,596
Som Holga. Lite för litet original för att bli bra dock... (dessutom inte gjort med PS)
 

Bilagor

  • litenh.jpg
    litenh.jpg
    12.5 KB · Visningar: 1,545
Liten snabbfix...

Kort sammanfattning:
- Interpolerade upp den för att få något vettigt at jobba med
- Beskärning och vridning
- Kopierade bagrundslagret, lade på "Diffuse glow", blandningsläge "Soft light", justerade opaciteten
- Slog samman lagren, kopierade bakgrundslagret igen
- Lade på "Guassian blur", lagermask och målade fran ansiktet igen
- Lite småjusteringas, vitare tänder och lkusade upp ögonen

Går att göra mycket mer, men ett större original skulle underlätta!
 

Bilagor

  • liten_2a.jpg
    liten_2a.jpg
    94.2 KB · Visningar: 1,524
Och en annan variant..
- Samma utnitt som innan (ungefär iaf)
- Minskade det röda i ansiksfärgen (Color balance)
- Levels, output levels 128. 255
- Kraftig vit vinjettering (fyrkantig markeringsram, vred den med Selection-transform, inverterade, 200 i feather, nytt lager och fyllde det maskerade området med vitt
- Ökade kontrasten med en s-formad kurva
- Förminskade till rätt storlek för att visa här, skärpte och sparade med "save for web)
 

Bilagor

  • liten_2b.jpg
    liten_2b.jpg
    70.4 KB · Visningar: 1,513
Här så tog ja lite användning av klonstämpeln till ögonbryn och lite födelsemärken.
Så ordnade jag upp ljuset lite med linsöverstrålning.
 

Bilagor

  • litencopy.jpg
    litencopy.jpg
    63.1 KB · Visningar: 1,462
Och vad jag har gjort?
1) Unsharp Mask 20/50/0

2) Ett levels adjustment layer satt på Luminosity där jag drog in både vit och svart slider en bit

3) Ett curves adjustment layer satt på Luminosity (För att fixa kontrasten i mellantoner) där jag har fixat en klassisk s-kurva.

4) Ett till curves adjustment layers satt på normal där jag har dragit ner mittdelen av kurvan en aning för att mörka ner lite, sedan på med en mask där jag exkluderar tjejjen.

5) Ett selective color adjustment layer där jag har kopierat ovanstående punkts mask och inverterat den, för att sedan fixa hudtonen en aning, tyvärr orkar jag inte skriva alla värden här.

6) Ett hue saturation adjustmen ja du vet vad, där jag har dragit ner mättnaden en aning.

7) Ett till hue saturation adj..ja där jag har gått in i yellows-kanalen och dragit ner saturation i botten samt ljusat upp en aning, för att sedan maska bort allt förutom tänderna. Detta för att ta bort gult från tänderna.

8) Använt verktyget dodge för att få bort fläckar från tänderna, ljusa upp dem lite mer samt ljusa upp ögonen.

Sådärja, det där är vad jag har gjort
 

Bilagor

  • photoshopped copy.jpg
    photoshopped copy.jpg
    90.8 KB · Visningar: 1,433
Lättade upp ansiktet, justerade färger, lite beskärning för att förstärka tittriktningen och lite skärpa avslutningsvis.
 

Bilagor

  • attachment.jpg
    attachment.jpg
    42.2 KB · Visningar: 1,362
Bimbofied... Satte på lite smink, bytte färg på tröjan och blekte håret samt ordnade ett riktigt hollywoodleende. Lekte lite med "gör flytande" för att ändra lite på ansiktets form, men det syns visst inte så mycket.
 

Bilagor

  • attachment2.jpg
    attachment2.jpg
    41.6 KB · Visningar: 1,332
Lite labbande med mask och levels för att få en bra exponering över bilden. Lite retusch och lite annat färgstick. Svårt med en så liten bild.
 

Bilagor

  • liten2.jpg
    liten2.jpg
    48.9 KB · Visningar: 1,183
Lite crossprocessing, blur på bakgrunden, lite skärpa...
 

Bilagor

  • liten mod cross fix.jpg
    liten mod cross fix.jpg
    53 KB · Visningar: 976
Har mixtrat med kurvor, lab-färg, neat image, unsharp mask (130, 0.5, 2), lightning effects.
 

Bilagor

  • liten2.jpg
    liten2.jpg
    72.9 KB · Visningar: 942
Hur jag gjort...

En massa lager och justeringar av färger etc...

Rekommenderar scott Kelby´s the photoshop book for digital photographers som även finns på svenska

/Kristian
 

Bilagor

  • crillco.jpg
    crillco.jpg
    54.1 KB · Visningar: 407
jaja. som sagt går det inte att göra något bra med 120 000 hårt komprimerade pixlar...men ändå..
 

Bilagor

  • liten.jpg
    liten.jpg
    53.4 KB · Visningar: 395
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.