Annons

Går det att skapa ett automatiskt Green Screen workflow?

Produkter
(logga in för att koppla)

WeeBee

Aktiv medlem
Hej!

Jag skulle behöva veta om det går att fixa till något slags snabbt workflow med greenscreen? Det är så att jag har en en fest på kommande i mars, och på den hade vi tänkt ha en foto-punkt där folk får ställa sig framför en greenscreen och sedan få slutresultatet att personen befunnit sig på ett helt annat ställe. Hade tänkt mig att personer skulle få välja mellan 3 -5 olika bakgrunder.

Frågan är alltså: Finns det något sätt att snabba upp detta, så att man inte behöver sitta och klippa ut bakgrunden och sedan sätta in bilden på en annan bakgrund? Ett program som photokey kan göra det relativt snabbt i efterhand med mass-batching. Men det är trots allt en efterbehandling.

Vad jag är ute efter är att personen säger vilken bakgrund som önskas, bilden tas, och genast skulle bilderna vara ihopsatta och färdig att skickas iväg.Det lär bli många bilder, så ett snabbt flöde vore bra att få till stånd. De program jag har till förfogande är Photoshop CS5, AfterEffects CS 5 och Lightroom 3. Går det att göra detta i något av dessa program, eller måste något mer specialicerat program införskaffas?

Tack på förhand.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto