ANNONS
Annons

Går det att köpa objektiv utomlands?

Produkter
(logga in för att koppla)

togga70

Ny medlem
Hej! Jag har en Sony A200 som jag vill ha ett bra objektiv så det går att fota handboll med. Har fått sagt till mig att jag skall ha ett 200 / 2,8 och jag undrar om det finns nån som vet om man kan beställa typ från Japan å komma billigt undan. För ett nytt blir lite saftigt dyrt för en fattig bonddräng som mig ;)

Nja - Du har nog fattat lite fel är jag rädd. 200/2,8 tillverkas inte längre, det finns därför bara beg. exemplar att tillgå, Just nu är det fördelaktigast att handla på eBay i England. Ingen tull eller moms tillkommer, bara frakt och PayPal.

...jag undrar om det finns nån som vet om man kan beställa typ från Japan å komma billigt undan.
Tyvärr är det inte så billigt att handla från utlandet för tillfället. Den svenska valutan har tappat i värde, så allt man köper från Japan eller USA eller Tyskland är ganska dyrt. Och beställer man från ett land utanför EU (t ex Japan eller USA) måste man räkna med att betala moms (25 procent) och tull (7 procent på objektiv).

UK är ett undantag - Pundet har fallit i samma, eller större, utsträckning som Kronan relativt Yenen.

Ok jag tackar för hjälpen och informationen. Vad är det som gäller om 200 objektivet har försvunnit är det 70-200 eller?
Tackar å bugar ödmjukast för svaren.

Tamron 70-200/2.8 har tydligen erbarmligt slö AF så för handboll tror jag nog Sigmas 70-200/2.8 är ett bättre val.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar