Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

går det att göra nåt åt desa bilderna?

Produkter
(logga in för att koppla)

lynx

Medlem
dom är scannade med dålig scanner och ser tråkiga ut. Men undrar om det går att gör NÅGOT med dessa bilderna för att få dem lite mer lockande?

schäfer
papillon
 
Jag har lekt lite med bilden på schäfern men eftersom jag är nybörjare vet jag inte om det blev så mycket bättre!

///Anneli
 

Bilagor

  • docky1_al.jpg
    docky1_al.jpg
    44.8 KB · Visningar: 407
Hej Lynx!
Fint porträtt på schäfern...så jag tog och fixade lite småsaker...som jag skulle ha gjort om det var min bild (och om jag tex skulle ge bort den till matte eller husse).
1. Softade bakrunden lite lätt
2. Ljusade upp nosen en aning + ögonen
3. Tog bort kopplet

...men som sagt bilden var fin från början.

Hade gott!
Bernt
 

Bilagor

  • hund.jpg
    hund.jpg
    45.8 KB · Visningar: 401
Fnisseli skrev:
Hur gjorde du för att bara ljusa upp nosen och ögonen?

//Anneli

Jag gjorde bara en kopia på bilden i ett nytt lager som jag ljusade upp lite, sen målade jag bort det övriga i masklagret...
...hoppas du förstår!
Bernt
PS. Samma med softningen!
 
Nån vinjettering kanske skulle vara fin till den här. Är för lat/tentapluggar så jag gör inget, iaf inte nu. Sök i forumet, finns mkt om det. Eldrim är en hejare på det här, leta efter nån tråd med henne i så lär du dig! :)
 
Okay! Schäfer: klonat bort halsband, lagt till en massa rött och sänkt blå kanal, suddat bakgrunden och mörkat den. Ändra storlek och skärpt.
 

Bilagor

  • vovve1.jpg
    vovve1.jpg
    53.9 KB · Visningar: 329
Den lilla hunden: samma rutin med färgkanalerna, maskat bakgrunden och mörkat den, klonat tillbaka pälstextur på ryggen, ändrat storlek, skärpt.
 

Bilagor

  • vovve2.jpg
    vovve2.jpg
    53.2 KB · Visningar: 322
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.