Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gå samman och beställa neg. färgfilm?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hehe.. De skickar ändå inte mer än 50 filer i ett paket.. Bra idé.. Men dela på frakten??

Jag beställde 35st 120-filmer därifrån (bl.a. nya Velvia 100). Frakten gick lös på hela £7..eller ca: 95:-...(frakten är £3.50/20 filmer).

Det blir ju så billigt ändå :)
 
Hej. Har ibland upplevt att det kan vara struligt att beställa från England, ibland kräver man en speciell bekräftelse från den svenska banken.
Betalade du med kort eller?

Mvh Paulo
 
Japp.. funkade smidigt och gick snabbt.. Beställde på en torsdag, och filmerna kom till mig torsdagen därpå..(fast fakturan är utskriven på måndagen, så egentligen snabbare än så, kan ha varit för den där Velvia 100 kanske).

Behövde ingen bekräftelse från banken.. Säker sida. tror det är för att man anger switch-koden (baksidan av kortet) som det funkar smärtfritt..
 
Vilken växelkurs gäller när man handlar med kort? 1 engelska Pund = 12,83 Svenska Kronor som Forex föreslår eller är det en annan, sämre, som det blir ibland vid kortköp utomlands?

Är kanske växelkursen 13.57?
 
Vet ej. Har gjort en testbeställning nu så får vi se vad den hamnar på.
Sedan kan man ju gå ihop fler personer isåfall var min tanke
 
Om du skall gå efter forex kurser så får du titta på sälj-kursen, dvs 13.25.... Sen tror jag personligen det är lite dyrare, men där kan jag förvisso ha fel....
 
Jag kommer inte ihåg några siffror, men de gånger jag handlat i pund med kortet över nätet har jag fått bra kurs...
 
Det är sant, säljkursen ska det ju va'...

Hur är det med röntgningen av filmen? Antar och hoppas :) att de kommer med flyg till Sverige.

Är det någon som har provat 7dayshop? Vet att de inte skickar till Sverige, men ska åka till Irland i höst och kan passa på att beställa "lite" film dit.

Har räknat lite och kommit fram till att E100VS är den enda filmen som är billigare i Sverige, annars gör man ju ganska rejäla "vinster".
 
Är för övrigt England det billigaste landet att beställa film ifrån? Eftersom det kanske blir en årsåtgång som inhandlas gäller det ju att pressa priserna :).

Ska förhoppningsvis till Ryssland i vår, hur är kvaliteten på filmen där tro? Vågar nog inte köpa en årsåtgång där, haha.

Gustaf - humanist och ressugen
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.