Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gävle måndag 12/7?
- Trådstartare RolandM
- Start datum
SmurfMolly
Aktiv medlem
Ohh..det finns en hel massa saker! Vill man fota folk rekommenderar jag Boulongerskogen eller torget i centrala stan... annars finns det mycket att fota runt omkring.. men det krävs lite bilkörning. Några favoriter är naturreservatet Billudden och Bönan..
Bakom sjukhuset finns en parkliknande skapelse som heter Valls Hage. Där ska det finnas en massa olika sorters träd och växter och ett rosarium.. har inte varit dit själv dock.
Lite tips bara! =)
Bakom sjukhuset finns en parkliknande skapelse som heter Valls Hage. Där ska det finnas en massa olika sorters träd och växter och ett rosarium.. har inte varit dit själv dock.
Lite tips bara! =)
Slas
Aktiv medlem
Det beror ju på vad du vill ska fastna på bild, man blir ju lite hemmabild. Malins förslag är bra, tror tyvärr att Valls Hage kan vara ganska igenvuxet fast det var några år sen jag var dit sist..
Är du ute efter bygnader finns ju gamla stan den delen av Gävle som överlevde branden 1869, på alderholmen finns lite "övergivna" industrier och på andra sidan Gavleån två gamla gasklockor (har plannerat för en expedition till dom själv, frammöver)
Visa gärna bilder på vad du hittade i Gävle sen Roland..
Är du ute efter bygnader finns ju gamla stan den delen av Gävle som överlevde branden 1869, på alderholmen finns lite "övergivna" industrier och på andra sidan Gavleån två gamla gasklockor (har plannerat för en expedition till dom själv, frammöver)
Visa gärna bilder på vad du hittade i Gävle sen Roland..
bildsten
Aktiv medlem
Norr om ån neråt hamnen vid Gevalia finns det en del fina hus, liksom en bit nedströms konserthuset som för övrigt är rätt sevärt det med. Kolla www.gavle.se
Bortom gasklockorna på södra sidan ån hittar du Briggen Gerda och en hel del annat som har med båtar att göra. http://www.briggengerda.com/
Bortom gasklockorna på södra sidan ån hittar du Briggen Gerda och en hel del annat som har med båtar att göra. http://www.briggengerda.com/
RolandM
Aktiv medlem
Camparna blir mer och mer desperata att finna torrt underlag att campa på. Häår en bild från Lugnets camping i Falun som öppnat upp ytterligare ett markområde med god avrinngsförmåga. Något högre dygnspris, dock centralt och nära till service av olika slag.
Bilagor
RolandM
Aktiv medlem
Slas skrev:
Trevligt att se lite bilder hemmifrån, roliga bildtexter också Roland..
Var du in i fyren? Var tufft att fota i trappan där, ett stativ hade iofs inte skadat då det är ganska mörkt..
Aha, tackar!
Nä, jag var inte inne i fyren, den var stängd, men den var öppen några timmar på helgerna om jag fattade skylten rätt. Bra tips att ha stativ med.