Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fyskisk butik i stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

HermanHu

Medlem
Tja mitt namn är Herman och ska börja plugga foto i augusti. Och för det så behövs det förstås en kamera. Så jag undrar om någon har ett bra tips på en fysisk butik i stockholm?
MVH Herman :=)

Scandinavian foto har en väldigt bra butik i Göteborg.
De har precis öppnat en ny butik i Stockholm, kanske att den är lika bra som i Göteborg!? :)

Frågan är helt relevant om den specificeras bättre.

Butiker med bra service och kompetens:
Fotokungen
Scandinavian foto (har två butiker i Stockholm)

Butiker med bra sortiment och ibland riktigt bra priser:
Media markt
Netonnet
Dock har dessa två två inte alltid bra priser och framför allt inte bra priser på allt.

Bor inte i Stockholm själv men om jag ska till fotoaffär där blir det alltid Scandinavian eller Fotokungen. Har fått toppenservice på båda ställen. Scandinavian har troligtvis större sortiment man kan klämma på, men jag tror Fotokungen kanske har bättre priser.

Andra fotobutiker i Stockholm

Rajala pro shop

Kameradoktorn
säljer förutom diverse fototillbehör främst Nikon- och Panasonickameror

Wibergs foto
Säljer mycket begagnat samt är Leica-ÅF

Fotokungen på söder! Bra sortiment, bra priser (jämför gärna på prisjakt) och trevlig och kunnig personal!

Bekymra dig inte om netonnet. Ligger udda till och har bara enstaka grejer av instegsklass; tillbehören som finns där är mest skräp. har bara skitstativ.

Fotokungen är en bra affär.

Japan photo har en hygglig butik på Sveavägen, typ hål i väggen.

Bredvid Japan Photo ligger webbhallen där allting till datorn finns. Bra priser på stickor, hårddiskar och minneskort. Likaledes på Sveavägen finns inet, ungefär mittemot Scandinavian Photo, som ligger precis vid södra T-baneuppgången Hötorget.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar