Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fyrverkeritävling!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ska ge mig ut på tolvslaget o plåta. Kommer dock bli lite sen med att lägga upp dem för jag har tänkt att plåta dom i svartvitt analogt. Tror det kan funka om man kopierar dom rätt. Plåtade digitalt i färg förra året. Lite mer stämning med snö o så. Jaja.

Gott nytt år till er alla på fotosidan!!!!

mc bruno skrev:
Jag ska ge mig ut på tolvslaget o plåta. Kommer dock bli lite sen med att lägga upp dem för jag har tänkt att plåta dom i svartvitt analogt.

Samma här. Tog tre bilder på GPs fyrverkeri med bladaren och började på en rulle TMax100 med Holgan. Ska ut snart och ta klart den rullen. Färg är överskattat :)

Aha, är t-maxen bra? har aldrig testat den. Har en två för gammal illford fp4 125 i kameran nu. Gillar den för gamla hp5an bättre men ska testa.

Alla gillar inte TMax, men det är den jag har använt mest som mellanformat. ISO 100 är ju bra också för längre slutartider. Jag har beställt lite Delta 100 (120) och ska prova det ett tag. Har bara hört bra saker om Deltan så..

Det blev väl inga direkta superbilder men här är en av dem jag tog..

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    76.7 KB · Visningar: 1,002
Jag orkade inte ta mig in till stan för ett seriöst försök men fick den här bilden utanför husknuten. :)

Bilden "direkt ur kameran" bortsett från en lätt rotering och justering av vitbalans, kontrast och sådant.

(Större bild här:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/880679.htm)

Bilagor

• vd9u6359_400.jpg
    vd9u6359_400.jpg
    60.2 KB · Visningar: 997
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar