Annons

Funderingar canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Lena85

Medlem
Hej!

Funderar på att köpa en canon 350D och undrar om nån vet om jag kan använda mitt gamla objektiv (sigma 28-300) till min canon 300 till den digitala?

Undrar också vad det är för nack/fördelar om man jämför canon 350D med Nikon D70. Är canon större eller mindre?

Tack för hjälpen!!
 
Nikons D70 är lite större än Canons 350D. Jag valde själv mellan de två och tog Canon då den var nyare, mindre brus, mindre storlek, gillade inte att hålla i D70 (enligt mig). Och att det var andra generationen av 300 D, borde vara bättre. Men det är väl en smaksak vad man väljer. Gör ingen enorm skillnad på bilderna troligen.

Annars har ju KOnica Minolta 5D fått fin kritik. Inbyggd "antishake" i huset. Jmf m Canon så måste du köpa det på resp objektiv i så fall och det finns inte ens på alla.

Du borde kunna använda ditt Sigma objektiv om det är Canon fattning på det. Är det nåt äldre kanske det funkar sämre dock.
 
Det kan vara en visst riskt för att vissa äldre objektiv som 3:e part, tex Sigma, har inkompatibilitetsproblem med nya kameror. Dett brukar tillverkaren ofta åtgärda med en kostnadsfri uppdatering av mjukvaran i objektivet.

Ang. 350D vs D70 så finns det otaliga trådar om detta redan. Om du testar sökmotorn så hittar du säkert information så du blir trött i huvudet av allt läsande. :)
Båda har ju sina för och nackdelar. Jag tycker att D70 är bekvämare att hålla i och jag gillar även upplägg på knappar och rattar bättre, men det är ju mycket en fråga om tycke och smak och hur stora händer man har.

D70 har ju vissa funktioner som 350D inte har och 350D har ju några som D70 inte har.
 
Lena85 skrev:
Hej!

Funderar på att köpa en canon 350D och undrar om nån vet om jag kan använda mitt gamla objektiv (sigma 28-300) till min canon 300 till den digitala?

Undrar också vad det är för nack/fördelar om man jämför canon 350D med Nikon D70. Är canon större eller mindre?

Tack för hjälpen!!

Butiken låter dig med all säkerhet prova dina befintliga objektiv på den kamera du är spekulat på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.