Annons

Funderar på att byta för KM5D till Canon 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik Palombo

Aktiv medlem
Har en Konica Minolta 5D som jag är nöjd med men nu tvivlar jag lite på att jag kommer gilla att springa runt med en Sony a10 i framtiden.. Mest för pris/antal objektiv och även för att jag tycker att sonys objektiv är riktigt "fula" och tråkiga (ja ja, jag vet att det är insidan som räknas men jag är som jag är och vill titta på min kamera och älska den) medans Canon kör med texturerad yta på sina objektiv.

Det jag vill komma fram till med den här tråden är om det är smart eller dumt att byta ifrån Antiskak i huset. Skulle jag köpa en 30D skulle det va tillsammans med 17-85mm IS men kommer inte ha råd me så mycket IS sen. Ska klämma på systerns jobbkamera (20D) i veckan och känna lite på Canon. Sen är det den trista biten att jag måste sälja min 5D och utrustning och lägga till ca 8000kr sen för att ha råd med en Canon (väntar jag på Sony a10 är det samma sak där så det spelar ju ingen roll när man byter upp sig)

Vill gärna höra er som bytt ifrån Minolta till Canon om vad ni tycker och känner. Tacksam för svar

Lägger till att jag vet att byta till 30D självklart är ett lyft men frågan är att byta till Sony a10 när den kommer eller byta till Canon
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.