sagan
Avslutat medlemskap
Den kanske är för dyr, men den finns på lager och är väldigt bra:
http://www.scandinavianphoto.se/?36143
http://www.scandinavianphoto.se/?36143
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp, det är det, kolla noga om du verkligen inte har råd för du lär inte ångra dig om du köper den.Kung vise skrev:
Jäkligt fin glugg det där. Sigma Objektiv Af 18-50/2,8 EX DC.
Den är inte dum alls. Den motsvarar ungefär 38-136 för småbild, vilket är ett ganska klassiskt omfång för kompaktkameror (men då oftast med sämre ljusstyrka).Kung vise skrev:
Men vad tycker ni om man skulle välja Canon Objektiv Ef 24-85/3,5-4,5 Usm.
Objektivet är bättre men kamerahuset sämre.TML skrev:
Ungefär samma prisklass som det du är ute efter, men annat märke. Minst lika bra som det du inledningsvis önskade.
sagan skrev:
Objektivet är bättre men kamerahuset sämre.
Du inte bara började, du även fortsatte.TML skrev:
Kim,
börja inte nu igen ...
Det är betydande skillnader vad gäller AF, brusnivåer och upplösning till 350D:s fördel.TML skrev:
Även om storebror D70s räknas som bättre än D50 så är det ingen stor skillnad mellan dessa kamera (D50, D70s, EOS350).
Kung vise skrev:
Broms... stopskylten lyser röööd..
Nu andas vi ;-)
Jag uppskattar verkligen att ni alla sätter er in i mitt dilemma.
Vill göra en så bra affär som möjligt i morgon(med er hjälp då )
Har läst lite om Nikon D70s nu. Grym kamera det också. Jag ska klämma på båda i morgon ;o)
Tycker om det lilla formatet på 350D.
Är lite trött på min stora Minolta dynax 9xi.
Men storleken har ju ingen betydelse............ öööö Säger dom i allafal hahaha
Nä skämt o sido. Men det är väll inte bara storleken jag tänker på.
Har tittat på båda kamerornas funktioner, och i morgon så sa det klämmas o pillas på båda.
Vilket var precis det som jag beskrev, att du även får ett vertikalt grepp med batterigreppet.Kung vise skrev:
Jo för fanken... nu vet jag en sak som jag tyckte verkade jäkligt skönt med 350Ds BG.
Att man kan hålla kameran på högkant och få en avtryckare vid fingret. Slippa vrida å krångla. Som det blir med D70.
Nä, batteritiden motiverar knappast att köpa batterigreppet, man kan ju ha ett extra batteri med sig i vilket fall som helst.TML skrev:
Batteritid ... osäker vad greppet ger, osäker på vad EOS350D ger oxå. Däremot vet jag att D70 utan batterigrep lätt klarar sånn ca 3-4 st 1GB minneskort (över 600 rå-formats bilder), D70s är avsevärd förbättrad avseende batteritid. Behöver du mycket mera än det?
sagan skrev:
Vilket var precis det som jag beskrev, att du även får ett vertikalt grepp med batterigreppet.