3 sekunder starttid. Det är ju en evighet. Hur är det med skärmen? Den är alltid aktiv eller kan denna släckas när man använder sökaren?
Du kan släcka sökaren genom att trycka på "dispback" och där kan du välja på standard - information av - off - infovisning. Vid OFF förblir displayen nedsläckt.
Jag har inget problem med att jag ser en del av objektivet vid 28 mm och jag har dessutom motljusskyddet på, alltid eftersom filtret sitter i motljusskyddet.
Vad som irriterar mig är att mitt pekfinger effektivt döljer "objektet" när jag zoomar fram och tillbaka. Tänk på att denna sökare är till stor hjälp när du går klädd i ljusa kläder och ska fotografera i solsken. Jo - det förekommer sol även i Sverige ;-)
Idag hade jag dock tittat på Sony RX100 och min favo sedan tidigare, Panasonic Lumix GX1.
Panasonic Lumix GX1 är drömmen för den som vill ha en rejäl kamera som gör som du vill. Kameran har nämligen många finesser som underlättar din fotografering – programmerbara knappar, tryckkänslig skärm och finfin autofokus, skriver CyberPhoto.
Jag kan erkänna att jag inte är helt nöjd med X10. När allt stämmer är den "outstanding", men när du själv vill bestämma, då kan det bli problem.
Nyfiken - sök på Panasonic Lumix GX1.
Panasonic Lumix DMC-GX1 kamerahus svart (4.890
+ Panasonic Leica Summilux DG 25/1,4 (7.995
och nu är vi uppe på 12.885:- Mycket mer än 4.490:- som X10 kostar idag (CyberPhoto)