har någon mer fått följande brev från FujiFIlm?
"Bäste Kund,
Först och främst vill vi tacka er för ert tålamod när det gäller utbytet av sensorn på er FUJIFILM X10 kamera och vi hoppas att den har varit till belåtenhet efter vi returnerat denna till er.
Tyvärr har det kommit till vår kännedom att när man tar bilder i en särskild inställningskombination kan ett begränsat antal av de sensorerna vi bytt ut skapa en brusig bild.
Inställningarna är inte de vanligaste (låg ISO, hög DR och filstorlek M), så du kan kanske inte ens ha märkt av detta problem.
Självklart så vill vi ändå åtgärda detta problem. Allt som behövs göras är en snabb och enkel justering i mjukvaran, vilket tyvärr behövs göras på Fujifilm Service Center. Vi kommer inte att behöva öppna upp eller ta isär din kamera, bara uppdatera mjukvaran och korrigera denna bugg. Det här påverkar, som sagt, endast ett fåtal av kamerorna som redan har blivit hanterade av Fujifilm Service Center England.
Vi är väldigt ledsna över detta och att behöva kontakta er igen, vi åtgärdar gärna era kameror när ni har möjlighet att lämna er kamera med oss ett par dagar. Vi kommer att skicka ut ett emballage och fraktsedel till er så fort ni kontaktar oss och vi kommer att returnera kameran till er så fort vi kan. Självklart kommer vi stå för alla fraktkostnader.
Var god kontakta oss antingen via telefon på 08 503 864 80 eller maila oss på
[email protected] ni har några frågor eller vill att vi skickar fraktsedel till er.
Återigen, så ber vi om ursäkt för detta besvär. Vi vill självklart att FUJIFILM X10 skall leverera det bästa resultatet och vi är väldigt angelägna om att åtgärda detta problem för er så fort vi kan.
Med vänliga hälsningar,"
Är det någon som stött på de problem som FujiFIlm beskriver? Jag har det inte, men ska nogsamt testa kameran igen...
/Mats