Jag har haft X-PRO1 och där var man tvungen att skaffa en speciell lins att skruva i för att ändra dioptri. Det var helt kass de fanns ju knappt att köpa.
X-PRO2 som jag nu har fungerar det perfekt. Har jag skärpa för EVF har jag det också för OVF.
Nu har man ju ändrat OVF sökaren på X-PRO3. Troligen förenklat den som det låter.
Jag har inte testat X-PRO3 och kommer inte göra det. Fast om du nu säger att dioptri infällningen ändrar sig mellan EFV och OVF är det ju en irriterande svaghet.
Sedan är det den där djäkla skärmen. Att vara chimpans eller inte chimpans vill jag bestämma själv jag själv
Det här att det skall vara en fördel att inte se LCD skärmen normalt måste vara något någon idiot på marknadsavdelningen eller en reklambyrå hittat på.
Sedan ser jag konsumenter som också säger det är en fördel. Är så många så lättledda.
De kunde använt samma lösning som man redan har på X-T2, X-T3 och X-H1 m.fl.
Det fungerar mycket bra och är en väldigt stabil utfällbara skärm.
Det enda det inte fungerar för är att filma sig själv och se bilden när man står framför kameran.
Fast då kan man sätta på en extern skärm så har man löst den delen.
Marknaden för V-loggare är säkert väldigt mycket mindre.
Ordet chimpa har också blivit negativt tolkat. Vad är det för fel med att checka en bild rent tekniskt efter exponeringen. Själva använder jag det väldigt ofta för att se hur RGB histogrammet ser ut för att veta om jag bränner ut någon speciell färg.[/QUOT
Skaffa en speciell lins för att justera dioptern, var något nytt för mig, är du den första att nämna det, linsen följde då inte eller med i kamera paketet.