Annons

Fujifilm Finepix 2800, en bra kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Angela72

Medlem
Är i valet och kvalet. Det verkar vara ett mycket bra pris på den (Fujifilm Finepix 2800) på netonnet men jag har ingen erfarenhet av digitalakamror.
Iofs inte heller direkt på systemkamror.
Så jag undrar om det är nån som kan tipsa mig lite om den här, eller andra digitalkamror för den delen.
Hua.. samtidigt är jag fundersam på om man kanske skulle välja en vanlig systemkamera i stället.
Beslutsångesten ligger tungt :)
 
Jag vet inget om kameran, men mitt tips är att inte förhasta dig. Gör inte ett köp du kanske kommer att ångra.
 
Som vanligt så hittar man lite info på www.dpreview.com , nätets största digitalkamerasajt.
De har inte testat just den kameran men klicka dig fram och läs vad andra användare tycker om den. Den tillverkas inte längre.
Jag tror kameran är OK, särskilt om den är billig.
www.steves-digicams.com har testat kameran.
 
Den har fått bra kritik

Verkar vara en bra kamera, se sammanfattning av flera tester och länkar till dessa på

http://www.smartson.se/Default.ASP?WCI=wiTest&TestId=1012&Url=1012.A-Fuji+FinePix2800Zoom.htm

www.cyberphoto.se säljer samma kamera för 4050 kr, dvs. obetydligt mer, jag skulle hellre handla hos denna vad jag tror av inlägg i detta forum mer välrenommerade fotofirma.

Jag köpte själv nyligen en Fuji 6800 som jag är nöjd med, den är mindre, har större upplösning och är dyrare. Tittade även på större kameror som Fuji 2800 men är glad att jag köpte en så liten att jag kan ha den med utan att behöva tänka "att jag tagit med kameran och bör ta bilder". Min kamera har bara 3x zoom och jag skulle gärna ha mer zoom men inte på bekostnad av storleken.

Göran Lindgren
 
Tack.. nu har jag lite länkar att kolla in.
Ja jag får nog ta mig en rejäl funderare innan jag köper något.
Önskar att man hade pengar till både digitalt och vanligt :)
 
ANNONS