Kameravärlden har avgjort blivit bättre. Med en kompetent X-T2:a ser jag inget skäl att uppgradera till X-T3:an och pengarna kan gå till resor och eventuellt något nytt objektiv istället. Är kameran förbrukad när X-T4:an kommer får det bli en sådan. Förut var varje modell ett så stort tekniskt steg framåt att de inte lika enkelt kunde hoppas över.
Läser man på andra forum som DPR så tänker väldigt många uppgradera. Även några som för 6 månader sedan skaffade en X-H1.
För de som fotar action och sport är det säkert en vettig uppgradering. Det är svårt att få en för bra AF.
GAS kan nog sägas vara en folksjukdom.
Själva kör jag vidare med X-PRO2, X-T2 och X-H1. Den sist nämnda är min personliga favorit pga. IBIS och större grepp.
Inom 12 månader kommer säkert en X-H2 med förhoppningsvis alla förbättringar på X-T3 och lite till. Den kommer jag nog uppgradera till.
Det blir då min action och för både stillbild & video.
Sedan har jag kommit överens med mig själv att vänta ytterligare 12 månader efter lanseringen när den har fallit 20-30% jämfört med lanseringspriset.
X-PR02 & X-T2 kommer jag nog slita på längre.
En vacker dag när det verkligen gör skillnad för mig kommer jag kanske också uppgradera X-PRO2.
Vår världs största problem är vår omättliga konsumtion.
Skall därför försöka smiska upp prylnisse ordentligt varje gång han dyker upp.
Gör kameran man har redan det man kräver så fortsätter den ju göra det trots det kommit en ny modell.
Skall försöka leva efter den filosofin. Vi får se om jag lyckas.
Prylnisse är en lurig djävul som sitter och gömmer sig där i hjärnvindlingarna.