PMD
Aktiv medlem
Vilken siffra? Sekvenstagningen? Den finns lite här och var på nätet. Enklast är att titta i Dpreviews kameradatabas.Nu vet jag inte var du hittat den siffran.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken siffra? Sekvenstagningen? Den finns lite här och var på nätet. Enklast är att titta i Dpreviews kameradatabas.Nu vet jag inte var du hittat den siffran.
Oj. "Bortsett från", nja, du efterbearbetar nog inte dina bilder så mycket. Vi som gör det uppskattar verkligen DR (som gör att man kan lyfta skuggor och rädda högdagrar), lågs brus (som gör att bilderna inte ser dåliga ut i detalj), och hög upplösning (även om man inte använder den höga upplösningen skalar man ner redigerade bilder så att redigeringsdefekter försvinner).
Vilken siffra? Sekvenstagningen? Den finns lite här och var på nätet. Enklast är att titta i Dpreviews kameradatabas.
Vilken siffra? Sekvenstagningen? Den finns lite här och var på nätet. Enklast är att titta i Dpreviews kameradatabas.
Lämnade du verkligen båten i Kroatien, för nu tycker jag att du är ute och seglar? ;-)Du får hemskt gärna peka mig dit. För jag har inte sett någon sådan siffra.
Jag har inte överhuvudtaget sett någon siffra på hur bra följande fokus fungerar på olika kameror.
OK.Hmm du menar bilder per sekund eller hur? Den siffran struntar jag blankt i.
Ingen aning.Varför skall jag smattra iväg 30 bilder per sekund på något som står still.
Ja vi är 2 av alla som sjunger Fujis lov. Förmodligen blir vi då klassade som märkesanhängare. Fast det finns mycket att som konsument gilla hos Fuji. Deras konstanta FW uppgraderingar som adderar nya funktioner. Objektiven som är suveräna. Deras sätt att hela tiden förbättra en modell utan att ändra på allt. Man känner alltid igen sig. Sedan en bildkvalité som är otroligt bra för en APS-C kamera.
Personligen har jag inget sug från prylnisse att byta till Canons eller Nikons nya FF spegellösa. Tycker faktisk att jag redan med X-H1 har ett bättre system.
Fast det är jag. Andra kan tycka helt annorlunda.
Till exempel jag. Jag sitter nöjd med Olympus och m43! Fast i övrigt håller jag med dig, känner inte att varken Nikons eller Canons nya spegellösa drar i någon GAS-tarm.
Det var verkligen inte avsikten utan var för tydlighet och varför jag tog upp det.Förutom att jag gör det.... Och det var ju exakt det jag skrev som är bättre på FF...? -_-
Hur mycket brus och dynamiskt omfång spelar roll beror ju mycket på vad man fotar och vad man har för behov. Och tack, jag vet vad brus och dynamiskt omfång är, annars hade jag nog aldrig ens nämnt det. Du behöver inte bli nedlåtande..
Och det är knappast så att moderna APS-C sensorer är dåliga, även om FF som sagt är generellt sett bättre. Kan dra upp skuggorna rätt mycket på filerna från min X-T2 och högdagrar är den faktiskt riktigt bra på att bibehålla information i. X-T3 lär ju vara ännu bättre.
Och jag har aldrig haft några problem med några redigeringsdefekter med 24MP, eller ens när jag hade 16MP för den delen. Fördelarna med riktigt hög upplösning är ju om man ska göra riktigt stora prints och/eller att man får mer beskärningsutrymme.
Just nu redigerar jag 12Mpx drönarbilder och svär över dåligt DR och brus eftersom jag inte kan skala ner bilden och dölja problemen.
Fast du kanske inte ska jämföra dem med Fujis APS-C filer som både har högt DR och lågt brus.
Nej, då hänger den inte med. Men det var väl inte det du skrev. Fujis APS-C filer hänger dock med A7III rätt bra, om vi nu ska jämföra mer korrekt.Verkligen? Och jämfört med D850, A7riii och Z7?
Nej, då hänger den inte med. Men det var väl inte det du skrev. Fujis APS-C filer hänger dock med A7III rätt bra, om vi nu ska jämföra mer korrekt.
Hänger med betyder ju inte att den är lika bra. Jag har tidigare visat dig att det är väldigt liten praktisk skillnad mellan A7III och X-Pro2 upp till ISO6400. Leta upp den tråden. DxO mätningar åsido, så gjorde jag rätt omfattande egna tester mellan A7III och X-Pro2 eftersom jag var intresserad av A7III, men konstaterade att skillnaderna inte står i paritet till kostnaden att byta. A7RIII däremot ger mycket mer "bang for the buck". Nya Fuji X-T3 har en ny BSI sensor och sannolikt har den ännu bättre egenskaper än X-Pro2, varför det gissningsvis borde vara ännu mindre skillnad mellan APS-C och FF med Fujis senaste sensor. Att sedan FF ligger runt 1 EV bättre är ju något var och en får ta ställning till värdet av. Om jag byter upp mig blir det till en högupplöst sensor. Fjanta runt med 24 MP FF kan man lika gärna köra APS-C.Oh jäklar, A7III har 14,7 i DR och dom högsta lågljus siffrorna som DX0 har uppmätt på småbilds modeller, men jag vet inte hur mycket det betyder i verkligheten, dom bättre APS-C av typen Nikon ligger strax över 1400 på lågljus/sport parametern, A7III maxar 3700 med sin småbild, om det gick att mäta Fuji X-trans APS-C på DX0 förmodar jag att den skulle hamna högt, den måste då väl vara klart bättre än Nikons APS-C också om den matchar A7III.
Hänger med betyder ju inte att den är lika bra. Jag har tidigare visat dig att det är väldigt liten praktisk skillnad mellan A7III och X-Pro2 upp till ISO6400. Leta upp den tråden. DxO mätningar åsido, så gjorde jag rätt omfattande egna tester mellan A7III och X-Pro2 eftersom jag var intresserad av A7III, men konstaterade att skillnaderna inte står i paritet till kostnaden att byta. A7RIII däremot ger mycket mer "bang for the buck". Nya Fuji X-T3 har en ny BSI sensor och sannolikt har den ännu bättre egenskaper än X-Pro2, varför det gissningsvis borde vara ännu mindre skillnad mellan APS-C och FF med Fujis senaste sensor. Att sedan FF ligger runt 1 EV bättre är ju något var och en får ta ställning till värdet av. Om jag byter upp mig blir det till en högupplöst sensor. Fjanta runt med 24 MP FF kan man lika gärna köra APS-C.
Hänger med betyder ju inte att den är lika bra. Jag har tidigare visat dig att det är väldigt liten praktisk skillnad mellan A7III och X-Pro2 upp till ISO6400. Leta upp den tråden. DxO mätningar åsido, så gjorde jag rätt omfattande egna tester mellan A7III och X-Pro2 eftersom jag var intresserad av A7III, men konstaterade att skillnaderna inte står i paritet till kostnaden att byta. A7RIII däremot ger mycket mer "bang for the buck". Nya Fuji X-T3 har en ny BSI sensor och sannolikt har den ännu bättre egenskaper än X-Pro2, varför det gissningsvis borde vara ännu mindre skillnad mellan APS-C och FF med Fujis senaste sensor. Att sedan FF ligger runt 1 EV bättre är ju något var och en får ta ställning till värdet av. Om jag byter upp mig blir det till en högupplöst sensor. Fjanta runt med 24 MP FF kan man lika gärna köra APS-C.
Folk är så lättstötta numera, så det är bäst att ingen blir upprörd över orden "fjanta runt".Trots att sista stycket har en smiley efter sig tycker jag det ligger mycket i det.
Folk är så lättstötta numera, så det är bäst att ingen blir upprörd över orden "fjanta runt".