Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fuji X100 (!)


Hur funkar det med Dagspris egentligen, ofta har de ju en helt sjuk prissättning, en kamera kan vara prissatt åtskilliga tusen över normalt marknadspris (t ex D700 och 7D ligger ca 2500 över CP). Frågan är om de kan ändra sina dagspriser om man förbeställt X100 så den kostar 18 000 när den levereras? Någon som har erfarenhet av detta företag?

Egentligen är väl frågan mer retorisk, med deras sjuka sjuka prissättning och tysksvenska texter skulle jag aldrig beställa där...
 
Har suttit och tittat på den här kameran då och då, varje gång har köpsuget ökat. Nu är det så att min bror ska till USA i påsk och har då möjlighet att köpa med kameran till mig. Däremot verkar den vara svår att köpa över hela världen. Men det kanske ser lite bättre ut om en månad?

Nu till min fråga.
Var i USA kan man köpa kameran?
Finns det några webbutiker där man kan förbeställa den så min bror kan plocka ut kameran direkt när han anländer till USA och fotografera?

Alla tips välkomnas var jag kan köpa denna kamera i USA.
Jag behöver verkligen den här kameran! Jag kommer inte känna mig hel annars.
 
Alla tips välkomnas var jag kan köpa denna kamera i USA.
Jag behöver verkligen den här kameran! Jag kommer inte känna mig hel annars.

Adorama och B&H är stora och har bra priser. B&H har ingen leveranstid och så är det tyvärr överallt jag letat. Inte blev det bättre med sunamin kärnkraftsolyckan. En månad fram i tiden gör nog varken från eller till.
 
Från NetonNet:

Produktbeskrivning Teknisk spec. 12,3 megapixlar
Fast 23 mm Fujinon objektiv
APS-C CMOS sensor
2,8-tums LCD display
Elektronisk sökare
Unik retro design

Obekräftat leveransdatum pga situationen i Japan
11 990:-

Ser det ja. Nytt datum med ser det ut som:

  • Internet-/telefonorder

    Åter i lager ca: 2011-04-11
 
Fuji X100 demoex i Stockholm!

Fuji har lånat ut ett exemplar av X100 till Fotokungen på Kocksgatan i Stockholm. Den som vill känna på X100 kanske ska göra ett besök där. Jag var tydligen den första som kände på den idag. Vill ha.
 
Och jag som gick förbi där i går. :-/
Nåja, kanske lika bra att hålla sig undan, det lär ju dröja innan leveranserna kommer igång.

/Micha
 
Mmm en riktig läckerbit men frågan är om den presterar i nivå med priset,skulle vilja se en jämförelse mot tx Samsung NX med dess 30mm f2 objektiv som man får till halva priset mot X100.
 
Frågor och svar.....

Min lokala fotohandlare; med gröna Fuji-flaggor genom 20 år ställde följande fråga till Fuji Norden (d.v.s. kameransvarlig i Oslo) :

Vem justerar evnt. fel i OVF/EVF som är vanlig förekommande? Svar: Vet ej.
Hur lång tid vill detta evnt. ta? Svar: vet ej.

Senn frågade fotohandlaren mej: Skal du ha kamran?...Svar: Vet ej..........
 
Dom har börjat producera nu läste jag. Borde börja dyka om någon månad till Sverige.

Jag hoppas att du har rätt, och att de dyker upp i större antal. Enligt ett inlägg på Dpreview har B&H, som är USA's största enskilda fotobutik, nyss fått tre (3) kameror...

/M
 
Min lokala fotohandlare; med gröna Fuji-flaggor genom 20 år ställde följande fråga till Fuji Norden (d.v.s. kameransvarlig i Oslo) :

Vem justerar evnt. fel i OVF/EVF som är vanlig förekommande? Svar: Vet ej.
Hur lång tid vill detta evnt. ta? Svar: vet ej.

Senn frågade fotohandlaren mej: Skal du ha kamran?...Svar: Vet ej..........

Sånt är ju synd. Man vill gärna kunna serva ganska snabbt och helst inom Sverige.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.