peber
Aktiv medlem
Det är helt riktigt, och jag tror i stort sett alla kameror gör sin inbäddade jpg efter kamerans inställningar för bildstilar etcetera.
Fast här verkar den göra mer än bara lägga på bildstilen...
/Per
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är helt riktigt, och jag tror i stort sett alla kameror gör sin inbäddade jpg efter kamerans inställningar för bildstilar etcetera.
Fast här verkar den göra mer än bara lägga på bildstilen...
/Per
Japp. Du har rätt. Till mitt försvar ska jag säga att jag trodde inte auto-dr gjorde så kraftiga ingrepp i bilden. Men där ser man. Då har jag lärt mig nåt idag igen.
/Per
Bild 1 = rå
Bild 2 = jpeg
Det är inte så att du hade QuickStart på innan du uppgraderade? Jag märker ingen skillnad.
/Per
Jag ringde Fujifilm i Sverige och ställde frågan om Garanti vi köp utomlands.
Inom 1 år och om du har garantikvitto (inte inköpskvittot), så hjälper Fujifilm Sverige dig.
Vi är ju med i EU, med bl.a. fri rörlighet av varor, då borde ju rimligtvis garantin gälla i hela EU.
Jag köpte själv min X100 förra hösten från Amazon och sparade några tusen, det är t.o.m. fri frakt till Sverige. De har också ett bra paketpris med originalväskan och (inte original) motljusskydd numer.
Jag kan också rekommendera att söka på fotoböcker hos Amazon. Det finns "några stycken" att välja på!
Av nyfikenhet: Hur lång leveranstid fick du?
Behåll. Du lär inte bli besviken på den. En X200 lär inte dyka upp förrän på Photokina, och dessutom lär det dröja till jul innan den är ute i handeln. Då kommer den dessutom kosta +12000 kr skulle jag tro.Köpte just en X100, men nu när jag läser om en eventuell X200 blir jag väldigt osäker. Frågan är ju vad den nya modellen kommer att kosta jämfört med X100 idag.
Ska man behålla eller lämna tillbaka - det är frågan.