ANNONS
Annons

fuji 100fd

Produkter
(logga in för att koppla)
ok, syns det inte på vanliga bilder? Bara när du tar i dunkel belysning?
Jag menar , trist att ta en bild som alltid har ett streck med sig i bilden.
Frågan är om inte problemet med lilastick ska uppmärksammas hos försäljarna så de kan få problemet åtgärdat ?

En jämförelse vore inte fel, mellan just f30 och f100 vad gäller brus och bildkvalitet.

Nån som har båda kamerorna kanske?

henq skrev:

Angående blixtuppladdningstiden var det inget jag tänkte på i helgen.

Låter bra, det är ju först när den är onormalt långsam som man tänker på den! ;) Jag har en Powesthot A710 IS som jag i och för sig gillar men den är riktigt dålig på att ladda blixten och lite för stor för fickan, så jag funderar på ett byte.

Mvh
Anders

Bra länk till tester helt klart. Skillnaden är inte milsvid vid högre iso men den är dock till f30:ans fördel.

Måste tilläggas att upptill iso 400 är f100 förmodligen den bättre kameran med sina 12 mp.

Vissa tycker att den lila randen som uppstår vid iso 1600 kan accepteras. Hmm, jag kan inte acceptera det. Hela grejen med fujis kameror med superccd går ju ut på just användandet av högre iso.

- D

Tack Henrik!
Kul att se även om den första bilden verkar vara tagen med en Olympus?
La märke till några märkliga hudtoner på ex sunny göteborg - ser ut som överexponering men ändå brunt? kanske är det nån färgkanal som blir överstyrd eller är det bara picasa som gör nåt märkligt?
Vad tycker du om kameran?
mvh/Kalle

Hoppsan, den första bilden hamnade fel (borttagen).

Vissa bilder är snabbfixade i picasa (autokontrast). Jag la upp sunny Göteborg en gång till helt utan modifiering så kan du kolla själv vad du tycker.

Jag vet inte riktigt vad man kan kräva av en kompakt idag? Tyvärr har jag aldrig fått chans att prova den legendariska F30 (eller F31fd).

Den är rätt snabb att hantera men brusreducerar synbart redan på ISO100 (nu talar vi om 100% crop). Upp till ISO400 är bra, 800 är OK.
Jag tycker den är tillräckligt bra för att alltid ha med sig och storleken kan man inte klaga på.

Synd att den inte har manuellt läge, nu får man klura ut vad scenlägena egentligen gör och använda dem istället.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar