Annons

"frusna" alufilter

Produkter
(logga in för att koppla)

anersimyra

Aktiv medlem
Hej finns här någon som VET, jag menar verkligen VET, hur man får loss ett alufilter som fastnat.Mitt problem är inte avsaknad av vare sig grepp eller kraft.Jag har med handkraft dragit så mycket jag vågar.Med en polygrip skulle jag lätt få filtret att lossa från linsen.Jag är dock rädd för att jag då riskerar att förstöra kameran (Det är en videokamera) tacksam för svar.
Anders Vilhelmsson

Lennart har fullkomligt rätt, detta ämne har avhandlats många, många gånger förut.

Polygrip är ett mycket dåligt val. Det handlar om att få ett uniformt grepp utan tryck på en specifik punkt (som med en polygrip eller handgrepp). Men som sagt, den som söker skall finna.

Jag VET att det finns SJUTTON trådar om EXAKT samma sak - det VET jag bestämt. SÖK!

Då vore jag tacksam för ett tipps om var jag skall söka.Istället upplever jag att du på ett obehagligt och raljerande sätt tillrättavisar en mindre vetande medlem som på något sätt stör dig,som tar upp din tid med för dig oviktiga frågor.Du är på intet sätt tvingad att läsa än mindre att svara.Jag tror mig veta att du sitter och söker på forumsidorna efter för dig olämpliga svar eller frågor och retar dig,skaffa dig en annan hobby det torde gangna din utveckling.

Jag skulle nog påstå att det var ett klart fall av som man ropar får man svar... ;)

Sök på "filter fastnat" så hittar du säkert något.

Då vore jag tacksam för ett tipps om var jag skall söka.Istället upplever jag att du på ett obehagligt och raljerande sätt tillrättavisar en mindre vetande medlem som på något sätt stör dig,som tar upp din tid med för dig oviktiga frågor.Du är på intet sätt tvingad att läsa än mindre att svara.Jag tror mig veta att du sitter och söker på forumsidorna efter för dig olämpliga svar eller frågor och retar dig,skaffa dig en annan hobby det torde gangna din utveckling.
Bra rutet unge man - men det ändrar inget i sak. Du är lat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar