gorse
Aktiv medlem
Kanske en hel del off-topic men jag tvivlar på att leicaliknande kameror har så stor komersiell framtid på bred front. Jag kommer ihåg när jag fick provköra en DeTomaso Pantera-bil. Jag blev ganska besviken: Det bullrade grymt i bilen. Bilen skramlade som en gammal folkvagn. Man stängde sidofönstren med läderremmar och spik. Det fanns INGEN antilock-bromsar, NADA antispin, ingen styrservo, koppling som hästvagn och trögtrampad som det låg tegel under, bakelithård fjädring som studsade vid pådrag, ful klädsel i bilen. Dålig allmän finish. Det gick inte att lyssna på radio, knappt konversera i bilen annat än när den var avstängd. Ingen mugghållare. Inget baggageutrymme. Växellådan var trög och svårväxlad och lät som en spårvagn. Endast en fart på vindrutetorkarna och lika tillförlitliga som om de drivits av vacum.
Men en h-vetes massa hästkrafter fanns det, sjukt mycket hästkrafter fans det. Hästkrafter som mest gick upp i rök.
Och en sjukt enorm hip-faktor med viss brudmagnetism.
Men en h-vetes massa hästkrafter fanns det, sjukt mycket hästkrafter fans det. Hästkrafter som mest gick upp i rök.
Och en sjukt enorm hip-faktor med viss brudmagnetism.