dsandlund
Aktiv medlem
KGS skrev:
Ja, ungefär, saknar inte det slumpmässiga i "hemframkallning" särskilt mycket *s* o känslan av att förstöra dyrbart fotopapper
Det beror nog på vilka krav man ställer när man labbar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
KGS skrev:
Ja, ungefär, saknar inte det slumpmässiga i "hemframkallning" särskilt mycket *s* o känslan av att förstöra dyrbart fotopapper
haze skrev:
Men efter photoshop lär jag aldrig göra det igen.
Tycker det är boring att göra något man redan gjort/kan, när det finns så jädra mycket nytt att lära.
Graal skrev:
...som ännu inte lyckats få till en digital svartvit bild i utskrift som kommer i närheten av de jag gör och har gjort i mörkrum.
haze skrev:
Ja som sagt, det finns mycket NYTT att lära
(printer, pappersfråga kanske?)
Och hur lär man sig något nytt genom att bara upprepa det man kan?
Nåväl, vi har alla olika åsikter och det är bra, men personligen ser JAG BARA framåt. Livet är alldeles för kort för att köra repriser.
Hälsningar farbror haze
haze skrev:
Ja som sagt, det finns mycket NYTT att lära
(printer, pappersfråga kanske?)
dsandlund skrev:
aldrig
KGS skrev:
aldrig? jämfört med de bilder JAG lyckades få fram i mitt enkla hemlab så är MINA digitala bilder myyyyycket bättre...
dsandlund skrev:
Det verkar finnas en övertro på den digitala tekniken,
Faktum är att en bild aldrig kan nå samma kvalitet utskriven idag.
.
haze skrev:
Det här är ju intressant information. Vad bygger detta faktum på? Vem har gjort dessa tester? HP, Agfa eller??
dsandlund skrev:
....inte ens den bästa papperskopia www.colormailer.com kan prestera...
Estethia skrev:
hoppas du inte jämför desaturerade eller direkt till gråskala konverterade digitala kopior som dessutom kommer från medelmåttiga colormailer, med äkta s/v kopior.
för det skulle vara som att jämföra min mamma med greta garbo. ;o)