Annons

Fraktkostnad från USA till Sverige

Produkter
(logga in för att koppla)

rebpau

Avslutat medlemskap
Vad kostar det att frakta en bärbar dator (12,1 tums på 1,7 kg) från USA till Sverige? Om jag exempelvis vill köpa något från eBay.
 
Ett tips är att gå in på BHPhoto och lägga en dator i kundvagnen (simulera ett köp). Då ser du fraktkostnad (och även kostnad för tull och moms).
 
Tack för tipset om BHPhoto!

Självklart kan jag kolla med bolaget som fraktar men jag har inte köpt något än. Men undrar bara vad allt skulle gå på (på ett ungefär).

Men jag antar BHPhoto ger ett hum om vad det skulle kosta.

La i en bärbar dator på 12,1 som exempel (dock vägde den 3,3 lb men bör nog vara detsamma för 3,8 lb).

Duties & Tax : $217.44
Shipping: $80.95
 
Så är du väl medveten om att du inte har å, ä och ö på en dator från USA. På usps.com, posten i usa, hittar du fixed price lådor som säkert är billigare än 80$ för 4lb.
 
Tack för tipset om BHPhoto!

Självklart kan jag kolla med bolaget som fraktar men jag har inte köpt något än. Men undrar bara vad allt skulle gå på (på ett ungefär).

Men jag antar BHPhoto ger ett hum om vad det skulle kosta.

La i en bärbar dator på 12,1 som exempel (dock vägde den 3,3 lb men bör nog vara detsamma för 3,8 lb).

Duties & Tax : $217.44
Shipping: $80.95

Köpte för några veckor sedan (via Amazon USA) några behållare toner till kopieringsmaskin (går ej att hitta i Europa). Kartongen vägde drygt halvkilot och kostade strax under 5 dollar, skickades med USAs post (och skickades "slö-post", tog ca 10 dagar).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.