Sedell
Aktiv medlem
Jag går i tankar på att köpa en ny kamera eftersom min Fine Pix s7000 börjar klämma i tårna.
Jag har kollat på några olika hus men vet inte riktigt vad jag ska välja.
Bildkvalitén ska va så pass bra att bilderna går att sälja. Tanken är att jag ska leverera bilder
till någon bildbyrå och eventuellt även ta uppdrag vart efter.
Det finns många fina kameror som man suktar efter men som alltid när man inte ska livnära
sig på fotograferandet får man lov att inskränka sina våta drömmar till en skaplig kompromiss.
Någonstans runt 10-tusen är jag beredd att lägga på ett hus. Kanske inte så mycket mer.
...Det är ju bättre att köpa till bra optik.
Det är också ett plus om det finns mycket begangnade objektiv. Canon eller Nikon har ju
vart stora länge och från dem finns överlägset med begangnat tillbehör. Nu ska inte det
avgöra valet, men det är ett plus.
Så är frågan, vågar man köpa begangnade digitala hus? Hur är det med livslängden på dessa?
Jag antar att det finns några tusenlappar att spara om man vågar chansa.
Troligtvis bär det av till fotomässan. Vore kul med lite tips tills dess.
Jag har kollat på några olika hus men vet inte riktigt vad jag ska välja.
Bildkvalitén ska va så pass bra att bilderna går att sälja. Tanken är att jag ska leverera bilder
till någon bildbyrå och eventuellt även ta uppdrag vart efter.
Det finns många fina kameror som man suktar efter men som alltid när man inte ska livnära
sig på fotograferandet får man lov att inskränka sina våta drömmar till en skaplig kompromiss.
Någonstans runt 10-tusen är jag beredd att lägga på ett hus. Kanske inte så mycket mer.
...Det är ju bättre att köpa till bra optik.
Det är också ett plus om det finns mycket begangnade objektiv. Canon eller Nikon har ju
vart stora länge och från dem finns överlägset med begangnat tillbehör. Nu ska inte det
avgöra valet, men det är ett plus.
Så är frågan, vågar man köpa begangnade digitala hus? Hur är det med livslängden på dessa?
Jag antar att det finns några tusenlappar att spara om man vågar chansa.
Troligtvis bär det av till fotomässan. Vore kul med lite tips tills dess.