Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Kraftig LBA just nu gällande DA* - prata-av-sig-tråd
- Trådstartare snysop
- Start datum
Bofoto2
Aktiv medlem
Tillbehör..
..till normal eller teleobjektiv:
http://www.tradera.com/Asahi_Pentax_Monocular_Converter_K_5x_udda_-auktion-69553409
Om det är en Pentax eller Kenko?, eller om det är samma. Inte så tokig, finns en på blocket oxå till högt pris.
http://www.tradera.com/Asahi_Pentax_Monocular_Converter_K_5x_udda_-auktion-69553409
Om det är en Pentax eller Kenko?, eller om det är samma. Inte så tokig, finns en på blocket oxå till högt pris.
snysop
Aktiv medlem
Chewbacca skrev:
Karin, du var ju sugen på Pentaxväskan. Kan inte du skaffa den från usa om den finns där?
Joo... men frakten är... apdyr. Kostar samma som väskan typ.
snysop
Aktiv medlem
Re: Tillbehör..
Vad är det för något?? Sätter man den mellan kamera och objektiv? Det är ju någon gummigrej på den, skall man ta bort den? Blir bilderna något bra verkligen?
Bofoto2 skrev:
Vad är det för något?? Sätter man den mellan kamera och objektiv? Det är ju någon gummigrej på den, skall man ta bort den? Blir bilderna något bra verkligen?
Bofoto2
Aktiv medlem
Re: Re: Tillbehör..
För att använda objektivet som kikare.snysop skrev:
snysop
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Tillbehör..
Jahaaaaa....... *duuh*
Bofoto2 skrev:
För att använda objektivet som kikare.
Jahaaaaa....... *duuh*
snysop
Aktiv medlem
Bofoto2 skrev:
Karin kanske kan beställa åt oss oxå så blir det mindre frakt.
Pratar du om väskan? Frakten för 3 väskor = 56 dollar (billigaste alternativet) och för en väska hela 39 dollar...
Bofoto2
Aktiv medlem
Jasnysop skrev:
Pratar du om väskan? Frakten för 3 väskor = 56 dollar (billigaste alternativet) och för en väska hela 39 dollar...
Chewbacca
Aktiv medlem
snysop skrev:
Joo... men frakten är... apdyr. Kostar samma som väskan typ.
Du sa förut att du hade en vän där som kunde köpa objektiven till dig. Då borde denne ju kunna köpa med sig en väska? Men denne har kanske redan åkt tillbaka? Jag menade inte att du skulle beställa via nätet.
Men det kanske är en idé att göra vi som har Pentax. Beställa tillsammans? Inte för att jag vill stå som inköpare dock eller har nått jag vill ha. Precis idag
snysop
Aktiv medlem
Chewbacca skrev:
Du sa förut att du hade en vän där som kunde köpa objektiven till dig. Då borde denne ju kunna köpa med sig en väska? Men denne har kanske redan åkt tillbaka? Jag menade inte att du skulle beställa via nätet.
Men det kanske är en idé att göra vi som har Pentax. Beställa tillsammans? Inte för att jag vill stå som inköpare dock eller har nått jag vill ha. Precis idag
Fast han bor där och har ingen planerad resa hit (eller jag dit). Min bror kanske skall dit dock fast jag tror inte att han vill bära med sig en väska till mig.
Hehehe... om jag bara hade haft lite fler semesterdagar att ta ut så hade jag kunnat köpa en resa för pengarna jag "sparar" på att inte köpa båda objektiven... Attans. Skulle inte varit ledig de 3 regniga veckorna nu i somras... attans!!
snysop
Aktiv medlem
Efter att ha fått det fantastiska batterigreppet (det blev ju en annan kamera, förr var jag kär, nu är jag... kärkär ) så har LBA'n lagt sig något och jag börjar bli lite snål. Har nästan bestämt mig för att vänta med DA*-optiken - det är ju ett år kvar till sommaren (buhuuu) så vädertätningen kan jag vänta lite med.
Dessutom så lekte jag med ett låne Sigma EX 18-50/2.8 och kom på att omfånget inte är för mig - inomhus. Jag har därför nästan bestämt mig för att köpa något runt 28-75 eller liknande (med ljusstyrka 2.8). Hade GÄRNA köpt Pentax 17-70 men f4 är något slappt (2.8 e kul!)... (buhu igen). Så just nu lutar det åt ett Tamron 28-75/2.8 som verkar vara bland det bästa i det omfånget. Någon som har något annat hett tips?
...Enda smolket i bägaren är att en ny Tamron 28-75 i Sverige kostar nästan lika mycket som en ny DA*50-135 i USA.........!!!! Så därför jagar jag nu ett beg. bra ex.
Dessutom så lekte jag med ett låne Sigma EX 18-50/2.8 och kom på att omfånget inte är för mig - inomhus. Jag har därför nästan bestämt mig för att köpa något runt 28-75 eller liknande (med ljusstyrka 2.8). Hade GÄRNA köpt Pentax 17-70 men f4 är något slappt (2.8 e kul!)... (buhu igen). Så just nu lutar det åt ett Tamron 28-75/2.8 som verkar vara bland det bästa i det omfånget. Någon som har något annat hett tips?
...Enda smolket i bägaren är att en ny Tamron 28-75 i Sverige kostar nästan lika mycket som en ny DA*50-135 i USA.........!!!! Så därför jagar jag nu ett beg. bra ex.
Gimbal
Aktiv medlem
snysop skrev:
Där sa du något mycket klokt och så skall jag göra.
Wohooo! Jag sa något klokt!
snysop
Aktiv medlem
hence84 skrev:
Min kraftiga LBA löste sig genom att en beggad Tamron 90/f2.8 1:1 Macro inhandlades för 2000 kr =)
Får hem den i dagarna och då blir det fota av!
Givetvis kollade man inte upp priserna nog mycket men kändes som att priset var helt rätt?
Fusk. Jag vill också ha ett sådant. Till det priset.
Är det jag som inbillar mig eller är det så att Pentax original optik har ett högre andrahandsvärde än 3:e partarna?
snysop
Aktiv medlem
Gimbal skrev:
Wohooo! Jag sa något klokt!
Jag har ett diplom här som väntar på dig.