Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frågor?

Produkter
(logga in för att koppla)

marcus_karlberg

Aktiv medlem
Hej, en lite speciell fråga nu:

Om du hade tillgång till en upphovsrättsexpert, vad skulle du ställa för frågor till denne om upphovsrätt?

Kanske varför din rubrik inte är "Frågor till en upphovsrättsexpert" såg vad du vill veta ;o)

(Tjena Marcus!)

-H

Hej Henrik!
He he, jo, det kanske är så den borde heta... Grejen är bara att jag vill ju inte gärna måla ut mig själv som experten i fråga... ;-D

Men det skulle vara interesant och se vad folk har för tankar och funderingar kring upphovsrätt.

Jag har nog för mycket tid över just nu för att det ska vara bra, sitter hemma och filar på en uppsats men hamnar av någon anledning bara här på forumet hela tiden istället...

Ha ha... trodde att ni skulle ha seminarie med någon jurist. Blädrar du ner lite på sidan jag föreslog så ser du min fråga men den kan jag inte kommentera för den ligger hos jurist nu. Hade jag vetat att du var expert kunde jag ju anlitat dig! :eek:D

Jag skulle be om en definition på när en bild är ”kränkande”.

Annars tror jag en vanlig fråga (som jag ofta får) är om man får publicera gatubilder - tävlingsbilder - festbiler på Internet

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar