Annons

Frågelådan - vilken växt är detta?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var inte mycket att gå på.. :D
Gullris kanske?

Om du kan berätta lite om färg, storlek, var den är fotograferad, vilken miljö osv så blir det lite lättare.

Per
 
Per skrev:
Det var inte mycket att gå på.. :D
Gullris kanske?

Om du kan berätta lite om färg, storlek, var den är fotograferad, vilken miljö osv så blir det lite lättare.

Per
Var ett tag sedan jag fotade den så jag kommer inte ihåg färg och storlek :)
Den är fotad på ett ställe som kallas Tivåsen, som väl ligger på runt 500 m över havet, tror jag, rätt så högt med fin utsikt. Om det spelar någon roll :)
Miljön är väl skogsmiljö, såg att jag hade fotat blåbär på samma ställe :)

Inte så mycket att gå på kanske. Gullris kan det vara.
 
Har ganska nyligen "blivit med trädgård" och har en del oidentifierbara träd/buskar som denna tråd kanske skulle kunne ge svar på.

Växten på första bilden skulle kunna vara hägg (enl. ett inlägg på sidan 2). Rätt eller fel?

Andra bilden....ingen aning.
 

Bilagor

  • img_1851.jpg
    img_1851.jpg
    59.7 KB · Visningar: 286
Zepofan skrev:
Har ganska nyligen "blivit med trädgård" och har en del oidentifierbara träd/buskar som denna tråd kanske skulle kunne ge svar på.

Växten på första bilden skulle kunna vara hägg (enl. ett inlägg på sidan 2). Rätt eller fel?

Andra bilden....ingen aning.

Skulle kunna vara hägg, ja.
 
Vilken blomma kan det här vara?

Vilken blomma kan det här vara? Tagen i en rabatt.
 

Bilagor

  • G3183-03.jpg
    G3183-03.jpg
    95.5 KB · Visningar: 372
Troligen en aster, kanske höstaster eller luktaster. Många astrar är svåra att skilja åt, speciellt när det gäller trädgårdshybrider.
 
Tack, det verkar stämma. Det fanns en skylt med ett helt annat namn men antingen stod skylten fel eller läste jag fel skylt.

/Gunnar
 
Vad kan det här vara då? Växte i springan mellan asfaltyta och en vägg.

/Gunnar
 

Bilagor

  • G2415-03.jpg
    G2415-03.jpg
    66.8 KB · Visningar: 367
Den här blomman fotograferade jag vid en f d järnvägsstation i maj, vad kan det vara?
 

Bilagor

  • G2382-01.jpg
    G2382-01.jpg
    89.3 KB · Visningar: 336
Jag fick så bra svar här så jag fotsätter med en ny bild. Vad kan det här vara? Det är nog en odlad en odlad blomma på rymmen utanför en slottspark.
 

Bilagor

  • G1576-02.jpg
    G1576-02.jpg
    98.3 KB · Visningar: 309
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.