Falumas
Aktiv medlem
Tack för tipsen. Det finns säkert någon lösning - jag är bara van att använda Ctrl och minus/plustecknet och eftersom det funkar i den "vanliga" versionen av IE 10 som följer med Win8 förstår jag inte varför det inte kunde funka lika i "app-mode".
Får se om jag orkar kolla mer - som sagt är jag överhuvudtaget tveksam över nytta med det nya gränssnittet för min del. Jag tycker Microsoft har tänkt fel. Jag kan inte riktigt fatta varför en desktop användare skall behöva ha samma gränssnitt som en användare av en telefon eller platta? På en cykel känns det naturligt med ett styre men på en bil vill jag ha en ratt. Samma sak här, sitter jag vid ett skrivbord och har en 30" skärm, tangentbord och mus så vill jag sannolikt ha ett annat gränssnitt än om jag sitter men en 3" display på bussen. Jag har kört Windows Phone i ett par år och gillar inte det heller speciellt mycket - så jag är inte så förvånad över att jag inte gillar Win8s gränssnitt.
Nu får man ju skylla sig själv om man kör en variant av internet explorer som man inte tycker om. Lägg upp desktopvarianten på startmenyn istället för Modern-GUI-varianten om du nu inte tycker om Modern-GUI-varianten. Varför hälla galla över en variant du inte tycker om när det finns en annan? Det är Windows det finns miljontals dåliga program till Windows så varför inte fokusera på dom miljontals bra programmen istället?
Om du har en bil som går att göra om till en cykel hade du då inte velat ha både en ratt och ett styre? Windows 8 har både styre och ratt använd rätt vid rätt tillfälle.
Men det är väl jag som är gammalmodig.
Nej, du är fruktansvärt konservativ. Du vill inte att något får nya funktioner även om man inte behöver använda dom.
/Karl