Annons

Fråga om Kvarnbyn i mölndal

Produkter
(logga in för att koppla)
Har sett helt magiska bilder därifrån, de flesta är visserligen nästa samma motiv om igen men det jag undrar är om det är upplyst om natten eller om man bör ha med sig någon egen sorts belysning om man ska dit, det är ju lite drygt att bila 30mil och inte få några bra kort.

Här står litet om Kvarnbyn.
http://www.molndal.se/innehall/natu...l/kvarnbyn.4.23c66432117cd94207c80004268.html

Vad "upplyst på kvällen" betyder har jag ingen uppfattning om men varje gång jag har varit där efter det blivit mörkt har det varit upplyst. Det är enklare förstås på vintern när det blir mörkt tidigt.

Det låter litet häftigt att åka hit bara för det men det kanske det är värt.

Här jag några bilder från fallet och jag tror de är tagna på vintern eller våren.
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/view.htm?ID=108108

För övrigt är det lättillgängligt, man kör ända fram och det finns några broar över fallet som är bra att fota från. En sak att tänka på är att det yr mycket vatten som sätter sig på frontlinsen. Ta med något att torka med :)

/FW

Passerar Kvarnbyn rätt ofta och den översta bron under fallet och en bit runt brofästena har varit avspärrad ett bra tag nu. Det går inte att stå på eller runt denna bro idag och går man längre ner så kanske man får med de fula avspärrningarna över och runt om bron? Ska du åka 30 mil - så hör med den tekniska förvaltningen i Mölndals stad om deras planer på att ta bort avspärrningarna - innan du åker! Nån gång borde de ju bli klara... Och passa gärna på när det regnat rejält - då blir det grymt drag i forsen!
Hälsn Ulrika

Mölndalsbo

Hej.

Det var några veckor sedan jag var i kvarnbyn, Men jag och sambon har tagit många promenader där. Fint som bara den, men de tänder upp den mörkare delen av året, from november/december har jag för mig. Då är det tjusigt.

Hör av dig om du har vägarna förbi.
//Andreas

Hej.

Det var några veckor sedan jag var i kvarnbyn, Men jag och sambon har tagit många promenader där. Fint som bara den, men de tänder upp den mörkare delen av året, from november/december har jag för mig. Då är det tjusigt.

Hör av dig om du har vägarna förbi.
//Andreas

Definitivt, jag planerar att åka dit nån gång i vinter! kan skicka Pm när det blir aktuellt :)

Jag bor ju alldeles nära det där stället, men har knappt varit där någonting förutom för att äta pizza på den suveräna pizzerian där. Vad är det egentligen som gör Kvarnbyn så speciellt att det är värt sitta 30 mil i en bil för att fota det ? :)

/ Magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar