Annons

fråga angående avsaknad av bildstabilisator. tacksam för svar!

Produkter
(logga in för att koppla)
okey då ska inte rädlsan för konkurs styra mitt kameraköp iaf:)

en till fråga som jag har. hur snabbt sjunker kameror i genomsnitt i pris? hur är priserna idag på k10an jämfört med för låt säga några månader sen? är det värt att kanske vänta nån månad för att få ner priset lite?

tack för alla synpunkter!

/ alex

Priserna är ungefär desamma på K10D. Och när de sjunker är det en ny modell på gång som du hellre vill ha. ;)

AFJ skrev:
KG, att säga att Pentax är tveklöst bästa kamera vore ju som att säga att Porsche är tveklöst bästa sportbil ...... eeh, ja just det! :)

Mvh
PCS 1683

Ha, ha en underbar liknelse, men i valet mellan de två kamerorna som det gällde när jag svarade tveklöst framstår Canonen som en Porsche Turbo utan krängningshämmare medan Sonyn är en perfekt balanserad bi-turbo ;-)

/kg, fd PCS 2715

FILM) (Anddje skrev:
Inte för att jag tror att Pentax kommer gå under och K-fattningen försvinna, men vem skulle köpa den om inte Samsung?
Någon av de existerande kameratillverkarna skulle knappast byta.
Nejvisst, jag ville bara understryka att det inte är någon fara.

Visst är alternativen väldigt lika och jag tror inte att det spelar någon större roll vilken man väljer. Man får gå på intuition.

P.R. skrev:
Nej det är inte fokuseringen som tar längre tid utan bildstabiliseringen har en uppstartstid från det att man gör halvavtryck (när gyrona aktiveras) till det att stabiliseringen hunnit starta och börjat stabilisera fullständigt.
Aha! Där ser man. Tack för korrektionen, bra att här allid finns nån som vet!
/Pia

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar