alexandr skrev:
sen av nyfikenhet, vad är det som gör alla så skeptiska till 400dn? den har ju annars fått bra kritik vad jag har förstått..
Testa att använda den och jämför med nåt av de andra märkena, idag är alla andra (Nikon D80, Sony A100, Pentax K100D/K10D) mycket mer ergonomiska och lättanvända än var en 400D är. Visst, den ger bra bilder, men det gör de andra också, den ger inte så bra att jag tycker det är värt att offra den känslan man får av att använda en riktig kamera.
Ska du vara extrem så ska du jämföra den med en Minolta 7D eller Nikon D200, då känns väl 400D'n lite som en tändsticksask i jämförelse
Ok, kanske inte riktigt så illa, men det är en stooor skillnad.
Sony är nog ganska stabila, det är mycket svårt att säga vilka som finns kvar om 5-10 år, det är inte ens säkert om Canon finns kvar om så lång tid
Men Sony tror jag är ett säkert kort, så säkert det kan bli nästan iom. att dom till skillnad från t.ex. Nikon gör i stort sett alla komponenter själva, Nikon och Pentax har hittils köpt in alla sina sensorer från Sony, förutom en som Nikon gjorde själva, och den blev inget vidare om jag minns rätt
Pentax kan bli säkert, men för tillfället är det faktiskt lite osäkert, Pentax har precis gått ihop med Hoya, och från vad jag har läst verkar det vara så att Hoya/Pentax tänker göra sig av med kameraavdelningen och satsa på sin mediciska utrustning.
Men det troligt att dom säljer av till Samsung som redan nu har ett samarbete med Pentax, men tills det är klart vet man ju inte riktigt.