Annons

Fotowiki!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ahh, nu börjar vi nog närma oss pudelns kärna. Det låter som om namnuppslagen av någon outgrundlig anledning inte fungerar för dig.

Vad händer om du väljer start->kör
Skriver cmd och klickar ok,
och sedan skriver
nslookup fotowiki.djingis.se och trycker enter

Om du då får ett svar att domänen inte existerar så beror det på namnuppslagen.

Du kan alltid testa att använda nomina.net.lu.se som namnserver istället. ip# är 130.235.132.90

Antagligen är det någon cachning som inte riktigt fungerar.

/ep

epep skrev:
Om ni vill ha nya kategorier så säg bara till så fixar jag det.

Jag är inte så bekant med Mediawiki, men finns det nåt enkelt sätt se vilka kategorier som finns, och vilka artiklar som finns i de olika kategorierna? Nån typ av index alltså. Jag hittar ingen bra översikt bland menyerna.

Dessutom är jag inte helt säker på vilken kategori jag ska välja för "mina" artiklar.

På förstasidan borde kanske finnas en programförklaring eller beskrivning av de olika kategorierna så att man får lite bättre koll på hur det är organiserat.

Kanske det också skulle finnas en avdelning på wikin där man kan diskutera denna typ av frågeställningar.

Jag är i ärlighetens namn inte heller så bekant med mediawiki. Har tidigare kört dokuwiki. Men kunskapen får komma efter hand.

Man kan se vilka kategorier som finns genom att klicka på "specialsidor" och sedan "Alla sidor".

http://fotowiki.djingis.se/index.php/Special:Allpages

Jag har nu på förstasidan lagt upp alla kategorier. Jag ska försöka lägga upp något som beskriver vad som kan finnas under varje kategori. Ideer och förslag mottages naturligtvis tacksamt!

För att skapa en artikel under en kategori så skriver man
fotowiki.djingis.se/index.php/Kategorinamn:Artikelnamn

Tyvär så skapas inte en ny kategori om kategorinamn inte skulle finnas, utan artikeln hamnar istället under grundkategorin.

Är det någon som vill ha någon annan kategori än de som finns så lägger jag in det.

Under länken "övriga kategorier" på förstasidan finns en beskrivning på några kategorier som kan användas som inte är direkt fotorelaterade.

För övrigt behöver vi en bra logga. :)

/ep

Det får gärna vara fler som skriver på sidan!
Som det är nu är det bara jag och Magnus Karlsson http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=16590

Ju fler som skriver desto roligare och intressantare! Det är möjligt att ladda upp bilder också till de texter man skriver. Magnus har tex laddat upp en snygg bild till sidan om skärpedjup!

Om utrymme eller hastighet börjar tryta så byter jag till en bättre server!

/ep

Skulle vara kul med lite fler som ville skriva på sidan. Som det är nu så är det bara jag och Magnus som skrivit något, men det har ändå hunnit blir ett 30-tal artiklar. En del bra och andra som behöver mer finslipning.

Alla är välkomna att skriva!

Adress:
fotowiki.djingis.se

/ep

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar