Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

FotoVideo i Sthlm, erfarenheter?

Produkter
(logga in för att koppla)

carl_fredriksson

Aktiv medlem
Hej,

Är det någon som har bra eller dåliga erfarneheter av FotoVideo på Herkulesgatan? Jag såg en del dåliga recensioner om dom på pricerunner.

/Carl
 
Ha handlat blixt där och dom var trevliga.

Har varit inne vid annat tillfälle och klämt på (suktat efter) objektiv. Fick hjälp som inte alls stressade mig fast butiken var full och jag ganska tydligt markerade att jag inte skulle köpa nåt den dagen.Han följde med ut på gatan och vi provade
AF på förbipasserande bilar.

Jag kommer nog att både handla och gå dit och klämma fler gånger. Stället kändes bekvämt om man kan säga så.
 
Har också bra erfarenheter därifrån. Trevlig och kunnig personal, och helt ok priser. Har dessutom mycket hemma.
 
Har du möjlighet så åk dit! Personalen tar sig tid med varje kund och man kan fråga hur mycket som helst utan att personalen blir stressad. De ggr jag varit inne har jag inte köat speciellt länge, kanske 10 min max.

Annars ring, vardagar före 15 är ett tips. gärna före lunch.

mvh. Fredric
 
Jag ger helt klart tummen upp för FotoVideo. De är totalleverantör till mig för tillfället :)
Personalen är mycket kunnig, trevlig och tillmötesgående, de har ett bra lager där det mesta verkar finnas hemma, och inom kort kommer de byta lokaler o få en butiksyta på ca 400 m2. Då ska jag tillbaka o köpa fotoryggsäck :)
 
Bra och kunnig personal. Köpte ett 400D hus där, mycket trevliga och bra pris.


// Stefan
 
När jag var på besök i Stockholm, så gick jag dit och fick outtömligt med både support och kaffe. Stod nog i en timma och diskutterade, provade, gick ut och provfotograferade på gatan, provade mer, jämförde... Kanonaffär! Personalen bryr sig verkligen och man kan ha en normal och sansad dialog i lugn och ro.

Om jag bodde i Sthlm, så vet jag vart jag hade köpt min utrustning.

Tummen upp!

/Peter
 
Tummen upp!

Kan inte annat än hålla med ovanstående positiva omdömen. Köpte min nya systemutrustning där.
Kanon trevliga, tar sig tid, kunniga. Bra kommunikation och de tröttnade inte på mina frågor om leveransdatum och möjliga kamera/objektiv kombinationer.
När Sigma 17-70 var svårt att få tag på i Sverige till Pentax beställde de från Sin butik i Norge.
Suveränt!
 
Enda lilla negativa är priserna som inte alltid är dom bästa, men det gäller i och för sig alla utom dom allra största nätbutikerna. En liten slant kan det vara värt för trevligt bemötande och goda råd.
 
varför är det då så att andra butiker, som är uttalat proffsinriktade, ger en så dåliga vibbar när man som konsument frågar en massa saker om de prylar man är intresserade av att köpa?

Jag brukar handla på Exper Fridhemsplan och Scandinavian, men jag gillar även Fotovideo, men det stället som jag verkligen ratar för sin "ursnobbiga" och dåliga attityd är kameradoktorn. (kommer säker få mothugg...) men det är tråkigt när man som kunsument och har frågor, måste stå ut med att servicepersonal i butiken har en dålig attityd.
Usch.
 
supermax_fred skrev:
varför är det då så att andra butiker, som är uttalat proffsinriktade, ger en så dåliga vibbar när man som konsument frågar en massa saker om de prylar man är intresserade av att köpa?

Jag brukar handla på Exper Fridhemsplan och Scandinavian, men jag gillar även Fotovideo, men det stället som jag verkligen ratar för sin "ursnobbiga" och dåliga attityd är kameradoktorn. (kommer säker få mothugg...) men det är tråkigt när man som kunsument och har frågor, måste stå ut med att servicepersonal i butiken har en dålig attityd.
Usch.

Man måste inte stå ut med någonting, man kan gå till en annan butik. ;-)
 
supermax_fred skrev:
varför är det då så att andra butiker, som är uttalat proffsinriktade, ger en så dåliga vibbar när man som konsument frågar en massa saker om de prylar man är intresserade av att köpa?
[...]
Du har för lite pengar. Kameradoktorn och Yfo är sällan billigast och har förmodligen tröttnat på alla kunder som kommer in och bara vill klämma, för att senare beställa på nätet. Är du yrkesfotograf värdesätter du kanske tillgänglighet, service (både personlig och av prylar) och låneutrustning mer än du gör som privatperson. Uppträder man professionellt, ställer relevanta frågor och handlar mycket/dyrt så får man bra bemötande. Kommer man däremot in och frågar vad det är för skillnad mellan D40 och 400D, ja då kanske man inte har i en proffsbutik att göra...

Hade KD/Yfo siktat på privatkunder hade de haft längre öppettider och mindre sortiment av de dyraste prylarna. Precis som Anders skriver, passar inte galoscherna kan du gå någon annanstans.
 
Jag kan bara instämma i det ni säger, canonbra personal. De är riktigt duktiga och tar sig alltid tid. Deras priser är definitivt konkurrenskraftiga, kanske inte enligt prislistan men om du kan referera till en butik som säljer billigare så justerar de priset.
 
Ja, faktiskt! De har proffsfotografer anställda och åtminstone en Canon- och en Nikonfotograf så det går att få hjälp med det mesta av det bästa.
 
supermax_fred skrev:

(...) men det stället som jag verkligen ratar för sin "ursnobbiga" och dåliga attityd är kameradoktorn. (kommer säker få mothugg...) men det är tråkigt när man som kunsument och har frågor, måste stå ut med att servicepersonal i butiken har en dålig attityd.
Usch.

Vad märkligt. Jag har fått ett otroligt bra bemötande hos Kameradoktorn, trots att jag inte är någon jättekund precis. Har stått och snackat om eventuella begagnatköp och därefter blivit bjuden på ett par rullar skum film som jag tänkt köpa från realådan. Krånglande ultrakort har helt utan frågor bytts ut mot extremekort eftersom de råkade ha slut på ultra.
Tråkigt att du inte har samma erfarenhet.

Men det var ju inte det saken gällde...
 
Anders Östberg skrev:
Enda lilla negativa är priserna som inte alltid är dom bästa, men det gäller i och för sig alla utom dom allra största nätbutikerna. En liten slant kan det vara värt för trevligt bemötande och goda råd.

Har införskaffat helt ny utrustning där, kameran var slut i norra europa, fanns dock en i norge. de tog hem den på en dag. Grym butik!!! Priserna är de lägsta på marknaden med vissa undantag.
/ Gustav
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.