rikitikitavi
Aktiv medlem
Nu blandar du ihop saker.
Jag tar det igen, om man har en förlegad kvinnosyn så har man alltså en syn som fanns tidigare. T.ex för 50 år sen. Om man då tycker att en förlegad kvinnosyn inte kan förenas med att man är t.ex ödmjuk och snäll så kan ju ingen varit det för 50 år sen då den kvinnosynen var rådande.
Poängen är att personliga drag inte har med övriga åsikter att göra. Man kan va ödmjuk eller dryg, snäll eller elak oavsett om man är feminist, moderat, vegan, osv.
Det har inte med saken att göra, det var vad jag ville få fram i inlägget tidigare. Om någon säger ”de fotografer jag känner är snälla och ödmjuka” kan de ju ändå hysa vilka olika åsikter som helst.
Fast diskuterar vi att ha en förlegad kvinnosyn för just 50 år sedan...eller diskuterar vi att ha en förlegad kvinnosyn( ja en sådan som existerade för 50 år sedan som i ditt exempel) ÅR 2019??. det är rätt stor skillnad på dom två sakerna, och det är det JAG menar och vill få fram Och jag hävdar fortfarande att har du en förlegad kvinnosyn där man ser ned på det andra könet och vill att dom ska ha mindre rättigheter NU, alltså ÅR 2019! så yes...då är det inte speciellt snällt eller omtänksamt i min mening. men där kan du gärna få ha en annan åsikt
MEN....det är fortfarande generellt. Så ja, det finns givetvis undantag när det gäller det också
Sedan ska det tilläggas att vi människor aldrig är svarta eller vita när det gäller hur vi är oavsett åsikter. Ingen är omtänksam eller snäll jämt, men det tror jag vi alla är överens om. Du kan ändå säga vissa saker generellt.