Annons

Fotouppgift och diskussion i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du Mac eller pc? De senaste försöken jag har gjort att ansluta usb til windows har pä-cä:n inte begripit att det finns något innehåll på stickan utan föreslagit formattering...

Vad tar du mig för, en barbar!?! ;-)
Har en MBP, så ska inte vara några problem med din USB-sticka (förhoppningsvis).

Ska man formatera stickan mer förutsättningslöst är det väl bäst med vfat, det har jag för mig att alla aktuella operativ begriper sig på.

Mvh,
Richard ( nä, jag tycker inte heller vfat är speciellt roande, men va'fan, det är ju en sticka, så svårt är det inte att skaffa sig en billig sak att ha som slasktratt )

Ja, fat brukar oftast fungera bra. Stora nackdelen med det är ju dock filstorleken, får ju inte vara hur stora som helst (1GB har jag för mig).

Annars så upprepar jag tidigare rekommendation om Dropbox och att kanske skapa en delad mapp. Så slipper man släpa med sig sticka helt. Har själv inte använt USB-minne på snart 2 år. https://www.dropbox.com/referrals/NTM0NDM1OQ
Dessutom med delad mapp skulle man kunna se de andras bilder även om man själv missar ett tillfälle samt visa sin bild fast man inte är med den gången.

Känner att jag gärna skulle träffa lite annat fotointresserat folk för lite snack och inspiration från andras bilder och idéer. Såg alstersjos tråd om Göteborg och blev lite avundsjuk så snor den idéen... (Tack alstersjo för inspirationen!)

Min inspiration tryter rätt lätt hemma då man fastnar i samma gamla vanor och går samma gamla promenader. Så skulle gärna träffa lite folk som kan komma med tips och inspiration och så tänkte jag det vore lite kul med någon "hemläxa" mellan gångerna så man tvingas ut ur sin comfort zone (kom inte på något bra Svenskt uttryck).

Så vad sägs, någon som är intresserad? Förslagsvis en gång i månaden, så turas man om att komma på hemläxan och så går man igenom bilderna som folk har tagit tillsammans över en fika, öl eller liknande.

Kan dessutom gärna tänka mig någon fotoutflykt där man gör uppgift (hemläxa?) tillsammans. Så kan man visa varandra om man har några grymma platser runt stan.

Min fråga är om vemsomhelst, med intresse givetvis, kan ansluta sig och komma till träffen? Behöver massa kunskap och inspiration.

/Claudia

Min fråga är om vemsomhelst, med intresse givetvis, kan ansluta sig och komma till träffen? Behöver massa kunskap och inspiration.

/Claudia

Absolut! Finns inget inträdesprov. :p
Så är du sugen eller bara lite nyfiken så tycker jag definitivt du ska komma förbi! "Hemläxan" är som sagt inget absolut måste, men roligt desto fler som har med sig bild man kan inspireras av.

Sitter själv och frenetiskt funderar på hur jag ska tolka "natt"...

Absolut! Finns inget inträdesprov. :p
Så är du sugen eller bara lite nyfiken så tycker jag definitivt du ska komma förbi! "Hemläxan" är som sagt inget absolut måste, men roligt desto fler som har med sig bild man kan inspireras av.

Sitter själv och frenetiskt funderar på hur jag ska tolka "natt"...

Hej

Trevligt! Då bokar jag in den torsdagen och hoppas verkligen kunna komma på nåt inom ämnet,kanonbra med en första utmaning.

/C

Missar tyvärr detta, har fått en radiointervju inbokad och måste förbereda... Hoppas ni får skoj, och jag är gärna med en annan gång. (Det var just sånt här som jag varnade för tidigare i tråden som kan hända mig.)

Jag har legat hemma sjuk i en vecka så jag måste jobba häcken av mig i två veckor nu :/

Jag kommer försöka hänga med vid nästa tillfälle! :)

Tack för i kväll!

För de som inte kom men är intresserade av att komma nästa gång så slänger jag upp vad som bestämdes.

Vi kom fram till att köra var 20:e dag (dvs var 3:e vecka minus en dag) så blir det olika dagar varje gång. Således blir nästa tillfälle onsdagen 26:e oktober kl. 18:00 och vi kör på samma ställe Café Avenyn.
Temat denna gång blir porträttbild.

Tack alla för en trevlig fototräff!

Kul att se andras bilder!

(Då skall man bara ha tag i någon stackare som kan vara modell när man övar porträttfoto... Man kanske borde köpa en gammal skyltdocka ändå, dom har ju ganska bra tålamod har jag hört... :) )

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar