Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototur helgen v28, planeringstråd. Stockholm med omnejd

Produkter
(logga in för att koppla)

granden-

Aktiv medlem
Först och främst, inget gnäll nu om att jag inte bestämt vart vi ska eller när, tänkt som en lite spånnande inför helgen i denna tråd. Efter fototuren igår där vi pratade om att sticka iväg i helgen och plåta på annat håll och inte bara Stockholm storstad.

I går kom vi väl fram till att söndagen troligen blir bäst, någon som har åsikter där?
Jag har en direkt och det var när jag läste tidningen under morgonfikat så kommer det bli regn den dagen.

Vart ska vi då åka?
Ja det kom ju två konkreta förslag som jag förstod det och det var Tierp och Gamla hus eller Waxholm. Vet att Oskar drog upp Tyresta Nationalpark också, vet inte vad som sas mer om det dock.

Vart vi åker beror väl mest på hur länge vi kan tänkas slita oss ifrån hemmet antar jag och även vädret till stor del.
 
Regn eller inte så lockar Tierp mest för min del, men jag hänger med oavsett.

Och Oscar - ta med stativet/kryckan så blir det nog bra. ;)
 
Jo, tierp verkar som en trevlig utflykt.
Sen var det de här med att ta sig dit också. Kan ju bli lite problem utan bil. Eller ja lång resa ivarje fall.

Tyvärr ser ju vädret inte så roligt ut, ser ut att bli lite regnigt eller ivarje fall grådaskigt väder.

Oscar nemas problemas
 
Om ni ska åka till Hästhagen får ni gärna meddela mig så hakar jag på från uppsala, hade tänkt en tur på söndag.

PS Men det ligger inte i tierp utan i Söderfors...
 
Hästhagen skulle vara intressant.. Får man hänga på om inte sambon har några planer jag inte känner till?
 
Alla är välkommna att hänga på.

Men ska vi säga Söderfors och Hästhagen på söndag eller har ni några invändningar där?

När lättar vi ifrån Stockholm då, och när planerar vi att anlända till Hästhagen?

Förresten Anna, är inte Söderfors en del av Tierps Kommun?
 
Senast ändrad:
Det kansek det är... jag har inte någon koll på kommuner :)

Meddela gärna vilken tid ni åker, jag räknar med att ni passerar Uppsala någon timme senare. Vi är ev två-tre stycken i bilen härifrån också.

Medtag stövlar, väldigt oömma kläder (det är superskitigt) och matsäck (den lokala krogen är dålig och har tveksamma öppettider, samma för den lokala butiken).
 
Nämen vad perfekt, att man inte äger några stövlar alltså. Får se vad man kan hitta då istället som skulle fungera. Det löser sig.

Jag hoppas på att vi kan komma iväg relativt tidigt ändå, det är ju ivarje fall några timmars bilfärd både fram och tillbaka totalt, och sen vill man ju hinna fota lite också :)

Ficklampa var det också ja, får väl slänga ner batonlampan så man har om det krisar :)
 
granden- skrev:
Nämen vad perfekt, att man inte äger några stövlar alltså. Får se vad man kan hitta då istället som skulle fungera. Det löser sig.

Uppe i lägenheterna är det inga större problem (som sagt, en massa bråte så lite grövre skor kan nog vara bra). Nere i källarna (där det mest intressanta finns =) kan det vara ganska blött.
 
Jag tycker vi åker kl 8 på morgonen från Stockholm.

När jag var där förra året så klarade man sig utan stövlar om man undvek källaren. Är stadsbo och äger heller inga, kanske läge för inköp.

Lokala pizzerian var ok då.

I min bil räknar jag med följande passagerare:
Andreas
Jimmy
Oscar

P.S Oscar, du får meddela om du fortfarande vill med snarast.

Edit: Jimmy räknar jag som säker deltagare.
 
Kanske får bli dags för ett par stövlar, men jag ser inte så mycket användning för dem så vet inte om det komer vara värt det.

Men 8 låter väl eh lagom. Vart ska man ta sig för att få åka med i din bil?
 
Nu är ju inte jag jätteliten. Martin - du är väl samma person som heter Martini på D70Forum? Vi var i så fall på Gotland förra våren.

Ni övriga i bilen får väl säga vad ni tycker.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.