Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototur helgen v28, planeringstråd. Stockholm med omnejd

Produkter
(logga in för att koppla)
Inga problem för mig i alla fall, Björn. Och Fridhemsplan kl. 8 blir bra.

Stället ser ju riktigt ruffigt ut så det ska bli kul att plåta. Och jag chansar nog på den lokala pizzerian för helhetsupplevelsens skull. Någon gång ska man väl leva farligt.

/Jimmy
 
Då startar jag 9 från Uppsala.
/Anna

Vidvinkel är inte dumt det heller, för det är små trånga lägenheter.
 
jido skrev:
Inga problem för mig i alla fall, Björn. Och Fridhemsplan kl. 8 blir bra.

Stället ser ju riktigt ruffigt ut så det ska bli kul att plåta. Och jag chansar nog på den lokala pizzerian för helhetsupplevelsens skull. Någon gång ska man väl leva farligt.

/Jimmy

Jag lever nog också farligt, tar bara med mig dricka, kan vara trevligt att ha i både bilen och under fotandet.

Men fridhemsplan hur fasikentänker du då? Det står Årstabergeller Gullmarsplan.

Jag kanske kan låna en bil av någon om det är så också. Men då får någon ta och åka med mig också så jag slipper sitta själv i en bil hela den där vägen samt att jag hittar nog inte dit :D Kan säkert få med mig en sjätte person här i från stockholm kanske en sjunde också om det blir så.
 
Varifrån åker du Anna? (alternativt var kan du plocka upp mig).

Jag satsar på att hinna färdigt med allt jobb (sitter här och jobbar jättehårt! usch... borde ju inte läsa FS!) så jag kan ta ledigt på söndag. Vill ju ut och testa mitt nya 10-20mm =).

I vilket fall som helst, meddelar i kväll/morgon bitti om jag hinner färdigt med allt eller inte.
 
Var inte så säkra på att pizzerian är öppen, sist var det lite si och så med det, och det finns ingen mack på orten att köpa nödmat i heller. Matsäckrekommenderas således (samt att det tar en massa tid från plåtandet att dra ifrån och äta. Själv prioriterar jag att komma hem i vettig tid, tänkte vara tillbaka i Uppsala senast 17.

PS Vilket ju inte behöver betyda att Stockholmsbilarna sticker lika tidigt, men det är roligare att gå runt och plåta tillsammans, samt då att sist vi var där var det inte öppet.
 
Jag åker från Luthagen, vi kan ses vid Leffes cykelaffär på Sibyllegatan klockan 9.00 sharp. Brukar ta statlig milersättning delat på antalet resenärer när jag kör, hoppas det är ok.
 
Ok,
då tror jag min gambler-gen inte vill vara med längre. Matsäck och vidvinkel blir dagens tema.

Vi syns!
 
Hej

Som sagt så åker jag gärna med i någon bil. Om jag fattat det rätt så är det från Stockholm:

Martin - bil
Jimmy
Oscar
Andreas - ev. bil
Björn
Ev en eller två polare till Andreas

Andreas du får säga till hur det ser ut med bil och polare.
 
Senast ändrad:
Jag är som sagt på om det inte finns andra planer, vet om några timmar.
Åker från Knivsta isf, har egen bil för vi kommer förmodligen stanna i Tierp hos mina föräldrar på visit på vägen hem... å det är väl ingen som känner för att träffa dom kanske? ;)
 
tja
Just nu ser det mörkt ut med bil.
Men har en till jag kan fråga. Annars går ju 3st där bak bra, kan vi sjunga "för vi har det bra, för vi sitter bak i bilen" =)
 
Min bil avgår från Gullmarsplan kl.8 på söndag.

Jag räknar just nu med följande passagerare:
Jimmy
Oscar
Björn
Andreas

Andreas, meddela i tråden om du åker i egen bil.

Om någon vill bli hämtad vid Årstaberg går det också bra. Skicka gärna era mobilnummer till mig.

Edit: Pizzerian är öppen så det blir nog min lunch, jag brukar uppskatta en paus i plåtandet.
 
Martin
Hur stor omväg blir det för dig om du ska ta en sväng förbi Årstaberg och hämta upp mig? Det skulle ju underlätta väldigt för mig. Men har inga problem att ta mig till gullmars om det är så. Behöver ju inte krångla bara för min skull om vi säger så.
 
Fota i Tierp

SmurfMolly skrev:
Herregud.. inte _Tierp_ väl?? Vad sjutton ska ni fota där?

I Tierp finns mycket natur att fota i och trevligt på gammlegården också. Finns även en härlig spång att fota vid. För de som gillar fota djur kan hitta rådjur, fåglar, sniglar och andra kryp längs med ån. Så lite i Tierp finns det allt :)
 
Re: Fota i Tierp

alve skrev:
I Tierp finns mycket natur att fota i och trevligt på gammlegården också. Finns även en härlig spång att fota vid. För de som gillar fota djur kan hitta rådjur, fåglar, sniglar och andra kryp längs med ån. Så lite i Tierp finns det allt :)

Vad för spång? Jovisst finns det skog, men det ligger ju inte direkt _i_ Tierp. Att åka från Stockholm till Tierp för att fota sniglar.. ptja..

Jag har bott i Tierp i 18 år så jag känner till stället ordentligt, men ärligt talat är inte ens gammelgården värt en resa på 24 mil tor..
 
Re: Re: Fota i Tierp

SmurfMolly skrev:
Vad för spång? Jovisst finns det skog, men det ligger ju inte direkt _i_ Tierp. Att åka från Stockholm till Tierp för att fota sniglar.. ptja..

Jag har bott i Tierp i 18 år så jag känner till stället ordentligt, men ärligt talat är inte ens gammelgården värt en resa på 24 mil tor..

Om du känner till samhället så borde du veta att det finns en spång på 60-100 meter över ett träsk. Skog finns ett stenkast från centrum och tar 10 minuter att gå. Om du bott här så länge så måste du ändå missat mycket natur runt omkring. Själva tierp är litet men stort i ytan.

Var bara ett tips till de andra eftersom jag tycker det är ett fint samhälle att fota i gämförande med större städer där det mest är byggnader och andra störande moment :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.